Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian a publicat un raport în care arată că operaţiunea de salvare a durat mai mult din cauza condiţiilor meteo, dar că durata a fost sub media înregistrată în astfel de operaţiuni. Mai mult, reprezentanţii ROMATSA spun că „răniţii au creat confuzie şi au îngreunat operaţiunea de salvare”.
„Modalitatea de alertare a acestui accident de aviaţie a avut particularitatea constând în faptul că, imediat după producerea accidentului, supravieţuitorii au sunat diverse persoane private care, la rândul lor au apelat organizaţii fără atribuţiuni pe linia căutării şi salvării, ceea ce a creat confuzii în prima jumătate de oră de la accident”, se arată în raportul ROMATSA.
Pilotul Adrian Iovan şi o studentă în anul V la Institutul de Medicină Militară din Bucureşti şi-au pierdut viaţa după ce avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul căruia se afla un echipaj medical, a aterizat forţat, pe 20 ianuarie, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.
Un raport al Guvernului publicat pe 22 ianuarie, la 2 zile de la tragedie, făcut de vicepremierul Gabriel Oprea, anunţa sec: „ROMATSA Bucureşti NU a manifestat un rol activ în conformitate cu competenţele prevăzute de lege, NU a luat măsurile necesare în vederea stabilirii zonei de căutare a aeronavei dispărute şi NU a declanşat operaţiunile de căutare, conform Regulamentului aprobat prin HG 471/2008”.
Sursă: digi24.ro
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro