devenit mult mai mic. „Imediat ce o persoana suna la 112 solicitandu-ne ajutorul, apelul e directionat, in functie de caz, catre structura de urgenta care poate „dezamorsa” situatia. Dispecerul de la Politie, Pompieri sau Ambulanta afla in acelasi timp cu noi ce s-a intamplat si astfel se pot lua imediat masuri. in fiecare dispecerat exista un ecran gigant pe care se poate vizualiza harta localitatii. Operatorul vede ce echipaj (dotat cu GPS) poate interveni in scurt timp”, ne-a explicat general de brigada Eugeniu Musat, seful Directiei pentru Apel Unic de Urgenta din cadrul Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
Ca si in cazul colegilor lor de la Ambulanta, Pompieri sau Politie, operatoarele de la 112 se confrunta cu situatii mai deosebite. si cand vorbesc de acest lucru, fetele se refera la glumetii care se distreaza apeland serviciile de urgenta sau la cei care au scapat dupa ce au sunat la 112.
„Avem telefoane primite de la femei care anunta ca sunt violate de robotii vecinilor si de la tineri care pun manele operatoarelor. intr-o seara, a sunat un tanar care avusese o aventura si ramasese in fundul gol. Prostituata pe care o agatase si care l-a dus intr-un apartament il jefuise si il incuiase in casa. Tipul, singur in apartament, a inceput sa caute prin toate camerele si a dat peste un telefon. A sunat la 112 si astfel a scapat din situatia penibila in care intrase. in alta zi, un taximetrist care se afla pe bulevardul Magheru a anuntat ca doi tineri furau dintr-o masina. Hotii nu s-au ales cu nimic pentru ca in cateva minute o patrula de politie care se afla in zona si fusese anuntata imediat i-a prins in flagrant”, povesteste Andreea, operatoare la 112 Bucuresti.
Din 17 iulie, apelarea Politiei, Ambulantei sau a Pompierilor se va face doar la numarul unic de urgenta „112”.