Mergi direct la conținut »
Știri Externe Libertatea > Ştiri > Știri Externe > Au fost detectate semnale radio din partea unei galaxii îndepărtate situate la 3 miliarde de ani lumină

Proiectul Breakthrough Listen inițiat de Stephen Hawking a reușit să intercepteze semnale emise dintr-o galaxie pitică situată la 3 miliarde de ani lumină. Specialiștii spun că acestea ar putea fi generate de găuri negre, stele neutronice sau, spun unii, extratereștrii, scrie The Guardian.

Astronomii care caută semnale din partea unor civilizații extraterestre au detectat 15 impulsuri radio puternice, repetate, provenite de la o galaxie pitică, la 3 miliarde de ani lumină distanță de Pământ.

Sursa semnalelor misterioase, cunoscute sub numele de explozii rapide de radio, nu este cunoscută. Unii au sugerat că ar putea proveni din găuri negre sau stele rotative cu neutroni cu câmpuri magnetice extrem de puternice. O posibilitate mai speculativă este că acestea provin de la nave spațiale extraterestre.

Semnalele au fost preluate de proiectul Breakthrough Listen, un proiect de 100 de milioane de dolari care caută semne de viață inteligentă în universul creat de profesorul Stephen Hawking și miliardarul rus Yuri Milner.

Sursa, cunoscută sub numele de FRB 121102, a fost descoperită în 2012 și se află într-o galaxie piticară de aproximativ 3 miliarde de ani lumină de la Pământ. Cele 15 semnale au fost observate de la aceeași sursă și la o frecvență mai mare decât semnalele anterioare, dar nu se stie care este sursa acestor evenimente misterioase.

„Pe lângă confirmarea faptului că sursa este într-o stare recent activă, rezoluția înaltă a datelor obținute de instrumentul Listen va permite măsurarea proprietăților acestor explozii misterioase la o precizie mai mare decât în orice alt caz întâlnit înainte”, a spus cercetătorul Vishal Gajjar, de la Breakthrough Listen.

Ce a scris un jurnalist sportiv despre Barna, după ce acesta s-a comparat cu Hagi

Andrew Siemion, director al Centrului de Cercetare Berkeley SETI si al programului Breakthrough Listen, a declarat: „Indiferent dacă se dovedește sau nu că aceste semnale sunt transmise de tehnologie extraterestră, prin analizarea lor, Breakthrough Listen ajută la lărgirea frontierelor și lărgește aria cunoașterii universului”.

Citește și: VIDEO | Am vizitat șantierul Catedralei Mântuirii Neamului: s-au turnat 50.000 metri cubi de beton și a ajuns înălțimea unui bloc cu 10 etaje