operatori, curiosi sa cunoasca ofertele noastre pentru a trimite aici cat mai multi turisti britanici. Cele 16 agentii de turism venite la targ s-au intrecut in inventivitate si au prezentat programe deosebite.
Agentia CMB Travel i-a invitat pe britanici pe urmele lui Nicole Kidman in filmul „Cold Mountain”, care s-a turnat pe meleaguri romanesti, mai precis in zona Rasnovului. Cei care au vazut filmul, cu siguranta au fost impresionati de peisaje. „Acest sejur, intitulat „Return to Cold Mountain”, ofera o intoarcere la natura, la traditii. Se va locui in pensiuni agroturistice, se vor face plimbari cu caii, cu carutele, se va munci pamantul. Totul va aminti de viata la tara”, ne-a declarat Roxana Balcescu, directorul agentiei, care a precizat ca, in functie de pensiunea aleasa, sejurul va costa in jur de 400 de euro de persoana. Agentia are si alte oferte deosebite: participarea la Festivalul Sarmalelor sau plimbari cu trenurile de epoca. Toate agentiile au venit insa cu circuite culturale si religioase, la mare cautare printre britanici. „Turistii britanici cauta cultura si arhitectura deosebita din tara noastra. Sunt turisti de varsta a treia in special, care vor sa vada manastirile din nordul Moldovei si cetatile medievale din Transilvania. Pentru aceasta, cheltuiesc in medie 1.000 de lire sterline (n.r. circa 1.500 de euro) pentru o vacanta de doua saptamani”, ne-a declarat Carmen Moraru, director de promovare la Autoritatea Nationala pentru Turism.
Agentia Accent Travel&Events a venit la Londra cu un program special pentru iubitorii de Delta. „Daca mare si munte au toti, si la standarde mult mai bune ca ale noastre, Delta avem doar noi. O saptamana de Aquatourism va costa in jur de 450 de euro de persoana”, ne-a declarat Lucian Boronea.
Dar cea mai inedita oferta a fost cea a agentiei Perfect Tour: turismul medical. „Persoanele interesate de tratamente geriatrice, stomatologice, oftalmologice sau de chirurgie estetica isi pot rezolva aceste probleme medicale la costuri mult mai atractive decat daca ar apela la serviciile medicale ale clinicilor din strainatate”, asa suna prezentarea agentiei romanesti pentru tour-operatorii britanici. Agentia a venit si cu argumente concrete, aratand diferentele de preturi ale operatiilor medicale din Europa si din Romania (in tabel).