Pe rolul Tribunalului București sunt două acțiuni inițiate de COTAR, ce vizează cele două mari companii care oferă servicii de comandă a taxiurilor. În cazul Clever, instanța s-a pronunțat deja, săptămâna aceasta, și a respins sesizarea, pentru lipsa calității procesuale. COTAR poate face însă apel. În cazul Star Taxi, dosarul este încă în analiză, conform RFI.
Șoferul de taxi este obligat să fie arondat unui dispecerat și să dețină o stație, pentru care plătește, în funcție de companie, de la 100-150 de lei până la 300. Până la apariția aplicațiilor mobile, mașinile aveau și câte două antene montate pentru două stații.
Contractul pentru aplicație este individual, iar costul este mult mai mic cel pentru o stație. Astfel, firmele de taxi au dezvoltat propriile aplicații mobile, iar Clever și Star au venit primele pe piață și aduc la un loc mașini de la toate companiile.
Acum, Star Taxi a transmis un comunicat prin care critică decizia Primăriei Municipiului București (PMB) de a renunța la cele două aplicații, prin implementare aunei aplicații proprii.
„Având în vedere poziția Primăriei Municipiului București conform căreia se dorește implementarea unei aplicații proprii, constatăm acum care este interesul Doamnei Primar General, Gabriela Firea, legat de Hotărârea din data de 19.12.2017 și ce se urmarește de fapt.
Primăria dorește să închidă StarTaxi, o aplicație informatică, care funcționează perfect legal și care își achită toate taxele și impozitele de mai bine de 5 ani, un business dezvoltat pe capital privat, pentru a înființa propria aplicație de comandă taxi pe banii contribuabililor.
Acest lucru ne duce cu gândul la ceea ce s-a întâmplat în urma cu 70 de ani când se închideau toate micile afaceri și totul trecea în proprietatea statului. Ar trebui să ne punem un semn de întrebare cu ceea ce urmează să se întample în continuare și care vor fi urmatorii agenți econimici pe care Primăria dorește să-i închidă pentru a-și deschide propriile companii.
StarTaxi își dorește un mediu concurențial loial și legal și nu poate înțelege aceste demersuri ale Primăriei. Tocmai din această cauză am luat decizia contestării hotărârii adoptate în data de 19.12.2017 în cadrul ședinței CGMB.
StarTaxi a solicitat Tribunalului București, secția de contencios administrativ, in data de 11.01.2018 suspendarea HCGMB 626 din 19.12.2018 privind modificarea HCGMB nr. 178/2008 privind regulamentul taximetriei din București. Amintim că prin actul contestat, Primăria a încercat să închidă aplicațiile StarTaxi și Clever Taxi.
StarTaxi a invocat nerespectarea legislației europene (directiva TRIS, directiva societații informaționale și actele de transpunere precum și mai multe comunicări și recomandări europene).
Totodată, StarTaxi invocă încălcarea valorilor constituționale privind libertatea economica si Tratatul de Funcționare al UE precum și mai multe legi naționale.
StarTaxi atrage atenția ca prejudiciile create prin HCGMB nr. 626/2017 vor fi deosebit de grave și că măsura Primăriei îndepărteaza Bucureștiul de progres și tehnologie, afectând sute de mii de cetățeni”, se arată în comunicat.
Și cei de la Clever sunt împotriva acestei decizii, din aceleași motive. Iată și reacția Uber România la noile reguli pentru taximetrie. De altfel, Uber vrea să rămână în România, deși Gabriela Firea vrea altceva.
CITEȘTE ȘI…
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro