Iată ce pot face consumatorii care locuiesc în zone cu întreruperi frecvente de curent:
✔ în cazul întreruperilor repetate şi neanunţate de curent, este recomandat să existe de fiecare dată o sesizare scrisă referitoare la situaţia creată, sesizare prin care să solicitaţi şi un răspuns scris din partea furnizorului (chiar dacă, de cele mai multe ori, răspunsul primit este evaziv). “Astfel, în cazul viitoarei acţiuni judecătoreşti, consumatorul va putea dovedi mai uşor instanţei repetitivitatea evenimentului, precum şi interesul manifestat pentru soluţionarea situaţiei create”, ne-a spus Urban.
Faceţi cât mai multe sesizări
✔ de asemenea, puteţi trimite şi o sesizare scrisă către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) – care are şi rol de autoritate de control în domeniul energiei.
✔ în ultimă instanţă, puteţi acţiona în judecată furnizorul de energie electrică, pentru prejudiciile create, în baza Legii nr. 13/2007 a energiei electrice, publicată în M.O. 51/2007, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit art. 57, litera e, consumatorii trebuie “să solicite furnizorului despăgubiri, conform prevederilor contractuale, când i se produc daune din vina acestuia sau în cazul nerespectării indicatorilor de calitate a energiei”. În plus, cuantumul despăgubirilor poate fi diferenţiat în funcţie de prejudiciu. “Se poate vorbi aici doar de disconfortul fizic sau psihic sau de un prejudiciu efectiv ce poate fi stabilit în funcţie de numărul şi de valoarea aparatelor electrocasnice distruse.
«Transformatoarele nu fac faţă»
Şi în judeţul Ilfov au loc astfel de pene de curent. “La mine, în comuna Baloteşti, din Ilfov, se întrerupe curentul de foarte multe ori pe zi. Practic, cei de la Enel racordează foarte multe persoane, însă nu au grijă să investească şi în reţele, iar transformatoarele nu fac faţă, în detrimentul aparaturii electrice de la consumatori din case”, ne-a declarat Iulian Urban.
Ce spun cei de la electricitate
Potrivit reprezentanţilor Enel, opririle dese de curent care au avut loc în ultima perioadă în Bucureşti şi în judeţul Ilfov se produc “ca urmare a consumului foarte ridicat de electricitate, datorat în cea mai mare parte furturilor de energie electrică şi a intervenţiilor neautorizate în reţea”.
Unde trebuie să reclamaţi
✔ 0234.205.002 (E.ON Moldova – Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui);
✔ 0251.929 (CEZ – Mehedinţi, Gorj, Vâlcea, Argeş, Olt, Teleorman, Dolj);
✔ 021-9291 (Enel Muntenia – Ilfov, Giurgiu, Bucureşti) 0241.929 (Enel Energie Dobrogea – Constanţa, Călăraşi, Ialomiţa, Tulcea);
✔ 0256.929 (Enel Energie Banat – Timiş, Arad, Hunedoara, Caraş-Severin);
✔ prefix judeţ + 929 (Electrica Furnizare Transilvania Nord – Cluj, Baia Mare, Bistriţa, Oradea, Satu Mare, Zalău);
✔ prefix judeţ + 929 (Electrica Furnizare Transilvania Sud – Braşov, Alba, Sfântu Gheorghe, Miercurea-Ciuc, Târgu Mureş, Sibiu);
✔ prefix judeţ + 929 (Electrica Distribuţie Muntenia Nord – Ploieşti, Brăila, Buzău, Focşani, Galaţi, Târgovişte).