Anul trecut, in ziua de 12 august, au inceput lucrarile de modernizare a unei jumatati din strada sergent Marcu Ion, sectorul 6. Timp de trei luni s-a lucrat la demolarea retelei existente de canalizare si la refacerea acesteia. Reteaua de canalizare demolata avea o vechime de numai 18 luni. Dupa care, timp de alta luna si mai bine, s-a lucrat la instalarea retelei de apa potabila. In tot acest timp, circulatia autovehiculelor pe strada Marcu Ion a fost blocata. Automobilele care in momentul inceperii sapaturilor (12 august 2002) erau in curtile imobilelor au ramas – si sunt si in prezent – blocate, iar cele care erau plecate nu s-au mai putut intoarce. Cat despre circulatia pietonilor, aceasta a fost un adevarat chin. Cand ploua, si in toamna trecuta a plouat destul de mult, locuitorii din zona puteau sa iasa din curti numai daca se incaltau cu cizme de cauciuc sau isi legau cu sfoara pungi din material plastic peste incaltaminte, pe care le abandonau la capatul strazii.
Nu a fost – si nu este inca – posibila intrarea masinilor care colecteaza gunoiul menajer, a ambulantelor pentru eventuale urgente, a pompierilor. La inceputul lunii aprilie a.c. au venit alti specialisti, care au excavat muntii de pamant ramasi din toamna, coborand nivelul partii carosabile si au montat borduri pentru trotuare cu aproximativ 20 cm mai sus decat nivelul fostelor trotuare. Portile au ramas acum mult sub nivelul trotuarului. Toate acestea au durat aproximativ o luna si jumatate, dupa care constructorii au disparut din zona. Cat timp trebuie sa mai treaca pana la finalizarea lucrarii de modernizare?
Pentru ce s-a incercat modernizarea strazii, daca confortul cetatenilor, in ipoteza ca lucrarea se va termina vreodata, va avea de suferit? Locuitorii de pe aceasta strada trebuie sa-si modifice gardurile dupa noile trotuare, sau acestea trebuie facute in concordanta cu pozitiile gardurilor si portilor existente de 80 de ani? Reteaua de canalizare a strazii a fost demolata si inlocuita cu alta noua. Pentru ce a fost facuta aceasta lucrare, daca adancimea la care sunt ingropate racordurile cladirilor nu e nici conform proiectului intocmit de Proiect Bucuresti, nici in concordanta cu racordurile vechi, existente la cladiri?
Daca asa se modernizeaza strazile, nu e mai bine pentru toti ca lucrurile sa ramana asa cum au fost?
Ion Simionescu, Bucuresti