De Cătălin Doscaș,

• În aceeaşi zi, compania de stat a renunţat la două procese intentate împotriva ei şi a soţului său, Laurenţiu Mezei.

• Cei doi șefi de agenţii internaţionale au fost acuzați că au adus pagube companiei.

de Cătălin Doscaș
Înainte să fie numită fără concurs la conducerea TAROM, Mădălina Mezei a condus agenţia companiei din Bruxelles, una cu o activitate foarte intensă din pricina zborurilor dese ale oficialilor români.

Laurenţiu Mezei, fost şef al TAROM Olanda

Laurenţiu Mezei, soţul noii şefe a companiei de stat, a condus din 2009 până în 2017 agenţia din Amsterdam, aflată la 180 de kilometri de cea din Bruxelles.

Presa a relatat că el a fost demis în urma scandalului privind cursa Amsterdam-Bucureşti, când aeronava s-a defectat, iar 120 de români au înnoptat în aeroport. Şase dintre ei au fost uitaţi de TAROM în Olanda în momentul în care aeronava a plecat spre Bucureşti. În tot acest timp, șeful agenției a fost de negăsit.

Amândoi au fost daţi în judecată de TAROM, în noiembrie 2018, pentru că ar fi produs pagube companiei. Au fost acuzați de “răspundere patrimonială”.

Potrivit Codului Muncii, “în situaţia în care angajatorul constată că salariatul său a provocat o pagubă din vina şi în legătură cu munca sa, va putea solicita salariatului recuperarea contravalorii acesteia”.

O spargere şi o recuperare

Surse avizate din interiorul companiei au explicat că procesul pe numele lui Laurenţiu Mezei are legătură cu o spargere care a avut loc la agenţia din Amsterdam, în urma căreia ar fi dispărut o sumă mare de bani.

Mai mult, în ziua respectivă, alarma din sediu nu a funcţionat.

Cât priveşte procesul actualei directoare TAROM, aceleaşi surse au explicat că ar fi vorba despre o serie de datorii nerecuperate de agenţia din Bruxelles, reprezentând servicii contractate sau bilete vândute, pentru care nu s-au făcut plăţile.

Prietenia, mai presus decât banii companiei

Mădălina Mezei a fost numită director general de Consiliul de Administraţie pe 19 iunie.

În aceeaşi zi, potrivit portalului de instanţe, compania a renunţat la procesele intentate celor doi soţi.

O explicaţie a numirii Mădălinei Mezei la conducerea TAROM, fără concurs, a fost oferită de aceleaşi surse bine informate.

Noua directoare ar avea o relaţie de prietenie cu premierul Viorica Dăncilă, care a beneficiat în cele două mandate de europarlamentar de transport gratuit cu aeronavele TAROM pe ruta Bruxelles-Bucureşti.

Libertatea a contactat TAROM pentru un punct de vedere asupra acestui subiect. Compania ne-a anunţat că va reveni abia luni cu precizări în acest caz.

Cine este Mădălina Mezei

Familia Mezei

Noul director al TAROM lucrează în companie din 1997. Din 2009 este şef al filialei din Belgia. Anterior a fost agent de vânzări, manager de rută, reprezentant pe relaţii publice şi economist. A absolvit ASE şi are şi Master în Management European la ULB – Solvay Business School din Bruxelles.

Jurnaliştii de la Cotidianul au scris, în 2017, că în TAROM a lucrat şi unchiul ei, Daniel Căpitan, ca agent de pază, dar şi fratele ei, Şerban Căpitan, care este pilot.