Rezultatele testelor

Impactul ploii asupra consumului mașinilor electrice este comparabil cu cel asupra vehiculelor cu motoare cu combustie. Experimentul a fost efectuat cu patru modele electrice diferite: Peugeot e-3008, Renault Scenic E-Tech, Cupra Born și Audi RS e-tron GT. Testele s-au desfășurat pe autostradă, în condiții de vreme bună și de ploaie torențială, la o viteză de 110 km/h, limita maximă admisă în Franța în astfel de condiții meteorologice.

Renault E-Scenic a înregistrat o creștere a consumului de 17,3% în condiții de ploaie, de la 23,7 kWh/100 km la 27,8 kWh/100 km. Autonomia reală a scăzut de la 367 km la 313 km. Peugeot e-3008 a avut o creștere a consumului de 20,9%, de la 19,6 kWh/100 km la 23,7 kWh/100 km în ploaie torențială. Autonomia totală a scăzut de la 372 km la 308 km.

Cupra Born a înregistrat o creștere a consumului de 21,9%, de la 17,8 kWh/100 km la 21,7 kWh/100 km în condiții de ploaie puternică. Audi RS e-tron GT, testat pe circuit, a avut o creștere a consumului de 14%, de la 31,8 kWh/100 km la 36,2 kWh/100 km în condiții de ploaie.

Factori care influențează consumul

Creșterea consumului în condiții de ploaie este cauzată de mai mulți factori:

  • Rezistența mai mare la rulare a roților prin stratul de apă de pe asfalt 2;
  • Prezența apei în aer, care formează o barieră mai greu de străpuns de formele aerodinamice ale mașinii 3;
  • Lățimea și profilul anvelopelor;
  • Ștergătoarele de parbriz, la viteză maximă de operare, consumă aproximativ 0,1 kWh/100 km, având un impact minim asupra consumului total.
Cum s-a ridicat în lumea interlopă „Regina drogurilor” care s-a spânzurat la Rahova: Marsilia Mantu „prepara” stupefiante la cuptorul cu microunde și le vindea la geam
Recomandări
Cum s-a ridicat în lumea interlopă „Regina drogurilor” care s-a spânzurat la Rahova: Marsilia Mantu „prepara” stupefiante la cuptorul cu microunde și le vindea la geam

Comparație cu mașinile cu motoare cu combustie

La mașinile cu motoare cu combustie, creșterea consumului în condiții de ploaie torențială este cuprinsă între 10 și 20% pe autostradă și între 5 și 15% în mediul urban. Aceste valori sunt comparabile cu cele înregistrate la mașinile electrice în experimentul francez.

Un studiu comparativ între un BMW diesel și unul electric arată că, pe termen lung, mașinile diesel pot fi mai avantajoase economic. Analiza a luat în considerare costurile de achiziție, consum și timpul pierdut pentru alimentare sau încărcare, pe o perioadă de 4 ani.

Influența vitezei asupra consumului

Experimentul a inclus și o comparație între consumul la 130 km/h pe vreme bună și 110 km/h pe ploaie torențială, pentru a simula condițiile reale de trafic. Rezultatele au fost surprinzătoare:

Renault Scenic a consumat cu 6,7% mai puțin pe ploaie la 110 km/h, față de consumul la 130 km/h pe asfalt uscat.

Peugeot e-3008 a consumat cu 2,9% mai puțin pe ploaie, iar Cupra Born a consumat cu 4,0% mai puțin pe ploaie.

Aceste rezultate demonstrează că viteza are un impact mai mare asupra consumului decât condițiile meteorologice.

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.