Cuprins:
Germanii revin la achiziționarea mașinilor electrice în 2025, dar mulți rămân fideli motorului diesel, în special pentru călătoriile lungi pe autostradă. Pe autostrăzile fără limită de viteză, un model diesel, mai ales cu un motor de 3,0 litri, va rula mai eficient la viteze mari, comparativ cu o mașină electrică.
Carwow, o platformă auto germană, a realizat un studiu comparativ între două modele BMW Seria 5: unul diesel și unul electric. Scopul a fost de a calcula timpul pierdut pentru încărcarea mașinii electrice în comparație cu alimentarea celei diesel, pe o perioadă de 4 ani.
Detalii despre studiul comparativ
Pentru comparație, s-au ales un BMW 540d xDrive cu motor diesel de 3,0 litri și 303 CP și un BMW i5 xDrive40 electric. Consumul mașinii electrice a fost măsurat anterior la 20,4 kWh/100 km.
În cadrul testului, mașina diesel a fost condusă pe autostradă la o viteză de 130 km/h, înregistrând un consum mediu de doar 5,9 litri/100 km. Cu acest consum, BMW-ul diesel are o autonomie impresionantă de 1.017 km.
Calcule de timp și costuri
Studiul a luat în considerare trei scenarii pentru mașina electrică: încărcare la stații publice rapide, încărcare acasă peste noapte și încărcare acasă cu sistem fotovoltaic. S-au analizat prețurile de achiziție, taxele anuale și costurile de alimentare/încărcare. Pentru calcule, s-a considerat o distanță anuală parcursă de 15.000 km.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc7c3d8f4eaff01872d9ef866ad42d15.webp)
La mașina diesel, s-a estimat o alimentare de 90% din rezervorul de 60 litri, iar la cea electrică – 70% din capacitatea de 81,2 kWh. Prețurile energiei în Germania au fost estimate la 1,61 euro/litru pentru diesel și între 0,08 și 0,39 euro/kWh pentru electricitate, în funcție de metoda de încărcare.
Timp pierdut și valoarea acestuia
Conform calculelor Carwow, în 4 ani, proprietarul mașinii diesel ar petrece 5,46 ore pentru alimentări. În schimb, proprietarul mașinii electrice ar cheltui 93,77 ore pentru încărcarea la stații publice, rezultând o diferență de 88,31 ore.
Luând în considerare salariul mediu net în Germania de 13,85 euro/oră, timpul suplimentar petrecut de proprietarul mașinii electrice se traduce într-un cost de 1.223,09 euro în 4 ani.
Studiul arată că, luând în calcul prețul de achiziție, consumul și costul energiei, diferența dintre o mașină electrică ce se încarcă la stații publice și una diesel, ajunge la 5.874 euro în 4 ani, în defavoarea celei electrice. Chiar și atunci când mașina electrică e încărcată acasă, cea diesel generează costuri mai mici în Germania, cu 2.481,94 euro.
Doar proprietarii de mașini electrice care încarcă acasă și au panouri fotovoltaice ajung să economisească în raport cu o mașină diesel, dar suma este nesemnificativă – doar 101,06 euro în 4 ani.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0320cd177a7512d93eccc74b56464446.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_5b0f1179a8fd3fa8205be3f8f46927a2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_8e09688e1c30ca8de421e14a19b26a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_afabf58ad5677a4a90ca3e43508e5114.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d5d24e6cc733b5f8a88c756a01c42c0a.jpg)