Pilotul era tatal a doi copii minori
Au anuntat oricum baza, care a trimis imediat un elicopter de salvare. Cadavrul capitanului comandor Sorin Popa a fost descoperit printre resturile fumegande ale aeronavei, imprastiate pe cateva sute de metri. Scaunul din carlinga si parasuta care l-ar fi putut salva pe aviator in cazul unei catapultari erau la cativa pasi de trupul pilotului Popa.
Specialisti ai MApN au luat probe de combustibil, de ulei si din resturile avionului. Cutia neagra va fi insa elementul decisiv in stabilirea cauzei accidentului. In afara ajutorului financiar oferit familiei indoliate, MApN a anuntat ca daca vor dori sa urmeze o cariera militara cei doi copii ai capitanului comandor Sorin Popa, o fata de 17 ani si un baiat de 14 ani, vor fi sprijiniti.
Istoricul prabusirilor
– In mai 1993, un MIG 23 se prabuseste pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu (Constanta).
– Prabusirea, pe 3 noiembrie 1994, langa Caracal, a unui MIG 21 il determina pe ministrul apararii, Gheorghe Tinca, sa ordone incetarea zborurilor cu acest tip de avion. Zborurile sunt reluate in acelasi an. In perioada 1990-1994, 17 aparate se prabusisera, din diferite motive.
– In luna iulie 1995, un MIG 21 se prabuseste, ambii piloti pierzandu-si viata.
– Dupa o luna, un alt MIG-21 cade pe aerodromul Gearmata (Timisoara).
– In decembrie 1996, un MIG-21 cade in zona Parjol-Bacau.
– La 10 decembrie 1996, un MIG-21 s-a prabusit in timpul unui zbor de instructie.
– La 21 aprilie 1999 un MIG-21 a fost avariat la aterizare, in apropiere de Campia Turzii.
– Pe 12 mai 2001, un MIG-23 s-a prabusit, in apropierea localitatii banatene Capalnas, pilotul pierzandu-si viata.
– In august 2001, un MIG 21 Lancer cade imediat dupa decolare, in apropiere de Bacau.
– 21 februarie 2002 MIG-ul 21 Lancer pilotat Adrian Savulescu cade la Calarasi. Pilotul moare.
– 26 martie 2002. Campia Turzii, la Sandulesti, pilotul Catalin Miclos s-a catapultat dupa ce a scos aparatul din zonele populate.
– 23 septembrie 2002 o pasare doboara alt Lancer. Echipajul supravietuieste.
– In noaptea de 4/5 martie 2003 intreg echipajul SMURD Targu Mures moare in incercarea de a salva o viata.
-La 7 aprilie un elicopter IAR cade in localitatea Castelu. Trei oameni isi pierd viata. O alta tragedie s-a petrecut la 21 iunie langa aeroportul Cluj Napoca. Pilotul Mihai Pals si-a pierdut viata.