Primele patru trenuri au sosit gata asamblate, iar pentru celelalte 12 lucrările finale se vor face la Atelierele CFR Griviţa S.A. Bucureşti.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, prima garnitură va fi pusă în circulaţie, cel mai probabil, în luna mai.
“În prezent se fac verificări. Va urma efectuarea a 20.000 km, parcurşi fără călători. Dacă testele vor decurge bine, călătorii vor circula cu primul tren ultramodern începând cu luna mai. Celelalte vor fi livrate şi puse în funcţiune eşalonat, până la sfârşitul anului”, susţin şefii de la Metrorex. Noile garnituri, de 7,5 milioane de euro fiecare, le vor înlocui pe cele vechi de pe Magistralele 1, 2 şi 3.
Ce dotări va avea
- sistem de bare de susţinere călători îmbunătăţit;
- difuzoare exterioare pentru informare călători;
- afişare direcţie mers şi pe lateralul trenului;
- avertizare vizuală închidere uşi şi pe exteriorul trenului;
- loc special pentru biciclete;
- amenajare pentru scaun cu rotile pentru persoane cu dizabilităţi;
- marcaj Braille pe butoanele de deschidere locală uşi;
- număr suplimentar de scaune (6 pe tren);
- frână pe disc în loc de frână pe roată;
- faruri cu xenon în loc de halogen.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro