De Rodica Dirzu,

Evident, ca și în cazul slăbitului, trebuie să urmezi sfaturi sănătoase, care să te ajute să te îngrași uniform, fără a-ți dezechilibra organismul. Deși pare mai simplu să te îngrași, nu este valabil pentru cei care sunt de felul lor foarte slabi. Aceste persoane au un metabolism foarte accentuat, ceea ce îi împiedică să se îngrașe rapid.

Cum să te îngrași sănătos

Evaluează kilogramele pe care vrei să le câștigi.

Vezi, mai întâi dacă chiar e necesar să te îngrași. Sunt persoane care par slabe și cred că au nevoie de câteva kilograme în plus, deși greutatea lor este perfectă.

Cum se calculează IMC – indicele de masă corporal

Dacă îți vei calcula IMC (Indicele de Masă Corporal) vei știi, cu exactitate, cum stai. Formula este: greutatea (kg) / înălțime x înălțime (m). De exemplu: o femeie cu greutatea de 55 kg și 1,65 m, va avea un IMC de 55/(1,65 x 1,65) = 55/2,7225 = 20,2.

Cum interpretezi valoarea IMC

  • 18,49 sau mai puțin – Subponderal
  • între 18,50 și 24,99 – Greutate normală
  • între 25,00 și 29,99 – Supraponderal
  • între 30,00 și 34,99 – Obezitate (gradul I)
  • între 35,00 și 39,99 – Obezitate (gradul II)
  • 40,00 sau mai mult – Obezitate morbidă

Deci, dacă ai IMC sub 18,49 ești prea slab. În acest caz e nevoie să mai pui pe tine câteva kilograme.

Fostul ministru al Sportului, acuzat de violență conjugală! Fosta soție arată certificatul medico-legal, el amenință
Recomandări

Fostul ministru al Sportului, acuzat de violență conjugală! Fosta soție arată certificatul medico-legal, el amenință

Ca să te îngrași, crește aportul caloric

Primul pas este să crești zilnic numărul de calorii ingerate. Fie, suplimentând numărul meselor, fie mărind porțiile. Adică să mănânci până te saturi.

De obicei, alimentele cumpărate au înscris pe etichetă și numărul de calorii/100 g de produs. Astfel poți calcula foarte ușor numărul de calorii de la o masă.

Vrei să te îngrași sănătos? Consultă un specialist

Acesta îți va spune dacă e nevoie să e îngrași cu orice preț, greutatea ta ideală, și modalitatea abordată. Specialistul te va orienta spre o luare în greutate cât mai sănătoasă. Sunt situații când specialistul va putea prescrie anumite medicamente ajutătoare, injecții, vitamine sau complemente alimentare.

Ectomorf, endomorf sau mezomorf?

Acest lucru te va ajuta să slăbești mai ușor. Există trei tipuri morfologice: Ectomorfii, endomorfii și mezomorfii. Adevărul e că nu există un tip pur, fiecare om are elemente de la toate tipurile morofologice.

CTP: ”Alegerile anticipate sunt o măsură de bun simț, utilizată acum de nesimțiți”. Ce spune despre Klaus Iohannis
Recomandări

CTP: ”Alegerile anticipate sunt o măsură de bun simț, utilizată acum de nesimțiți”. Ce spune despre Klaus Iohannis

Ectomorfii au o siluetă fină și subțire, musculatura slab dezvoltată, sunt mai temperamentali și au un metabolism accentuat, chiar fără a face efort fizic. Aici e nevoie de un program special de dezvoltare musculară și de metode specifice de îngrășare.

Endomorfii sunt cei care se îngrașă ușor, au țesut adipos oasele mari, talie și șolduri late, membrele mai scurte. Ei își pot crește masa musculară foarte repede. Acești nu au probleme cu îngrășatul, ci cu slăbitul.

Mezomorfii sunt cei ideali: talie înaltă, musculatură dezvoltată, strat adipos redus. Riscul de îngrășare este redus.

Cum poți să-ți mărești masa musculară

Îți poți crește masa musculară cu ajutorul specialiștilor din domeniul sportului, care îți vor indica tipul de mișcare și exercițiile potrivite pentru tine.

De asemenea, anumite alimente consumate te pot ajuta să-ți mărești masa musculară:

Explicaţiile uluitoare ale lui Dincă din rechizitoriul DIICOT. Cum susţine el că a aflat numărul de telefon al bunicului Luizei
Recomandări

Explicaţiile uluitoare ale lui Dincă din rechizitoriul DIICOT. Cum susţine el că a aflat numărul de telefon al bunicului Luizei

  • carne de vită slabă
  • carne de pui fără piele
  • brânză de vacă
  • ouă
  • proteine din zer
  • ton sau alt tip de pește
  • ovăz
  • cereale integrale
  • fructe și legume
  • grăsimi sănătoase

Sursa

Ce să mănânci ca să te îngrași

  • Consumă alimente bogate în proteine și glucide complexe. Poți urma un regim proteic, ghidat de un nutriționist. Consumă, așadar: pește, produse lactate, carne de vită, porc, oaie sau pasăre, fiindcă acestea conțin cele mai multe proteine animale.
  • Consumă alimente bogate în calorii. Acestea sunt: carnea roșie, brânzeturile, ouăle, fructele uscate. În nici un caz nu consuma fast food, cum ar fi pizza, hamburgeri, fiindcă acestea pot produce probleme de sănătate pe termen lung.

Un nutriționist te poate ajuta alegând meniul potrivit pentru tine pe perioada unei zile, astfel învât să te îngrași sănătos.

Foto: Shutterstock

  • Notă: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic specialist. Vă recomandăm, înainte de a încerca orice tratament, să consultați medicul și să urmați indicațiile acestuia. 

Citeşte şi:

Cum te lași de fumat. Strategia care te poate ajuta să renunți la țigări definitiv

Cum se face vinul. Care sunt etapele pentru a obține cel mai bun vin

Ce înseamnă dacă te uiți la ceas la ora fixă

Soția lui Nicolae Dobrin: „M-au călcat în picioare, am fost aruncată în stradă cu copiii”
GSP.RO

Soția lui Nicolae Dobrin: „M-au călcat în picioare, am fost aruncată în stradă cu copiii”

Horoscop 18 ianuarie 2020. Fecioarele au o zi în care răbdare se epuizează
HOROSCOP

Horoscop 18 ianuarie 2020. Fecioarele au o zi în care răbdare se epuizează