ACTUALIZARE 9 iunie. Sebastian Vettel va pleca din pole-position în Marele Premiu de Formula 1 al Canadei. Germanul de la Ferrari, ajuns la cel de al 54-lea pole în carieră, a stabilit un nou record al traseului și l-a devansat cu doar 9 sutimi de secundă pe Valtteri Bottas (Mercedes).

Pole-ul s-a dovedit extrem de important de-a lungul timpului la Montreal. Din 2002 încoace, de la ultima modificare importantă a pistei, victoria a fost obținută de 8 ori cu start din fruntea grilei. Pentru Vettel, acesta a fost cel de al patrulea pole-position din sezonul 2018. Max Verstappen a încheiat sesiunea cu cel de-al treilea rezultat. Olandezul va împărți linia a doua cu Lewis Hamilton, de 6 ori învingător la Montreal.

În linia a treia se vor afla Kimi Raikkonen (Ferrari) și Daniel Ricciardo (Red Bull).

Pilotul olandez de Formula 1, Max Verstappen (Red Bull), a scos cel mai bun timp în cea de-a treia sesiune de antrenamente libere la Marele Premiu al Canadei, sâmbătă, pe circuitul Gilles-Villeneuve (4,361 km), la Montreal.

Dominând şi primele două sesiuni, Verstappen, 20 de ani, şi-a îmbunătăţit timpul, fiind înregistrat cu 1:11.599, înaintea germanului Sebastian Vettel (Ferrari) şi finlandezului Kimi Raikonnen (Ferrari).

Rechizitoriul asasinatului cu bombă de la Arad, validat de Curtea de Apel Timișoara. Cum încearcă fiica victimei să „arunce în aer” acuzațiile procurorului
Recomandări
Rechizitoriul asasinatului cu bombă de la Arad, validat de Curtea de Apel Timișoara. Cum încearcă fiica victimei să „arunce în aer” acuzațiile procurorului

Iată cei mai buni timpi înregistraţi:
Max Verstappen (Olanda/Red Bull-TAG Heuer) 1:11.599
Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) 1:11.648
Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) 1:11.650
Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:11.706
Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-TAG Heuer) 1:12.153
Valtteri Bottas (Finlanda/Mercedes) 1:12.255
Sergio Perez (Mexic/Force India-Mercedes) 1:12.903
Nico Hulkenberg (Germania/Renault) 1:12.946
Romain Grosjean (Franţa/Haas-Ferrari) 1:13.014
Stoffel Vandoorne (Belgia/McLaren-Renault) 1:13.034
Esteban Ocon (Franţa/Force India-Mercedes) 1:13.064
Brendon Hartley (Noua Zeelandă/Toro Rosso-Honda) 1:13.076
Fernando Alonso (Spania/McLaren-Renault) 1:13.225
Carlos Sainz Jr (Spania/Renault) 1:13.331
Pierre Gasly (Franţa/Toro Rosso-Honda) 1:13.334


Alonso (McLaren), care a câştigat MP al Canadei în 2006, a scris pe contul său de Twitter: ”M-am bucurat de mari curse în Canada, aşa că este un loc special pentru mine. La acest final de săptămână va fi şi mai mult, pentru că voi celebra Marele Premiu cu numărul 300”.

În clasamentul piloţilor din acest sezon, Alonso ocupă locul 7 cu 32 puncte din 6 curse. Spaniolul a fost nevoit să abandoneze în ultima cursă, MP al principatului Monaco, din cauza unei probleme tehnice.

Un fost preot se spovedește în cartea sa: „Am plecat la ÎPS Teodosie, l-am miruit bine că strânsesem ceva cașcaval, a doua zi m-a și hirotonit preot”
Recomandări
Un fost preot se spovedește în cartea sa: „Am plecat la ÎPS Teodosie, l-am miruit bine că strânsesem ceva cașcaval, a doua zi m-a și hirotonit preot”

În cele 299 de curse, Alonso a obţinut 32 de victorii şi 97 de podiumuri.

În clasamentul piloţilor, Hamilton se menţine lider cu 110 puncte, urmat de Vettel 96, Ricciardo 72, Valtzteri Bottas 68, Kimi Raikkonen 60, Max Verstappen 35 etc.

La constructori, Mercedes este lider cu 178 puncte, urmată de Ferrari 156, Red Bull 107, Renault 46, McLaren 40, Force India 26, Torro Roso 19, Haas 19, Sauber 11, Williams – 4 puncte.

Detalii tehnice

Lungimea circuitului: 4,361 km
Tururi. 70
Distanța cursei: 305,27 km
Record în cursă: 1:13.622 (Rubens Barrichelo, 2004)
Record absolut: 1:11.459 (Lewis Hamilton, 2017)
Viraje: 14 (6 de stânga + 8 de dreapta)
Număr de curse oficiale disputate: 38
Prima cursă disputată pe Circuitul Gilles Villeneuve: 1978
Cele mai multe victorii (piloţi): 7 – Michael Schumacher (1994, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004)
Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 6 – Lewis Hamilton (2007, 2010, 2012, 2015, 2016, 2017)
Cele mai multe victorii (constructori): 10 – Ferrari (1978, 1983, 1985, 1995, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004)
Acceleraţie maximă: 59% din lungimea unui tur
Utilizarea frânelor: 19% din lungimea unui tur
Perioade de frânare (>2G): 6
Cea mai mare forţă laterală: 3,45G (virajul 5)
Schimbări în cutia de viteze: 58/tur
Consum de combustibil: 1,5 kg/tur
Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,190 km
Distanţa din grilă până la primul viraj: 362,1 m (pentru deţinătorul pole-ului)
Viteză maximă în 2017: 344,1 km/h – Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari)
Viteză maximă estimată în 2018: 342 km/h
Zone DRS: 3 (linia dreaptă din faţa boxelor, porţiunea dintre virajele 7 şi 8 şi linia dreaptă aflată înaintea ultimei şicane)
Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 10 (Jacques Laffite – 1981)
Câştigători cu plecare din pole position: 18 din 38 (47,37%)
Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Redus
Uzura pneurilor: Redusă
Uzura frânelor: Ridicată
Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Minim
Lungimea liniei boxelor: 401,1 m
Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,17 s (timp total: 22,790 s) – Williams Racing (Lance Stroll)
Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: HYPERSOFT, ULTRASOFT, SUPERSOFT
Presiuni minime în pneuri: 21,0 psi (pneurile faţă), 19,5 psi (pneurile spate)
Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,174 s (Michael Schumacher vs. Rubens Barrichello – 2000)
Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +42,029 s (Rene Arnoux vs. Eddie Cheever – 1983)
Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 29 (cu DRS: 21)
Oportunităţi de depăşire: virajele 1, 10 şi 13
Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 40%
Probabilitate de cursă udă: 16%

Cine conduce industria de apărare aeronautică: Sinecuriști cu salarii de zeci de mii de lei, o cârciumăreasă și o fostă directoare de creșă
Recomandări
Cine conduce industria de apărare aeronautică: Sinecuriști cu salarii de zeci de mii de lei, o cârciumăreasă și o fostă directoare de creșă


Citește și: Elena Udrea a fost condamnată definitiv la 6 ani de închisoare în dosarul Gala Bute

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.