Mergi direct la conținut »
Rossi intră în istorie: primul rider ce bifează peste 5000 de puncte în carieră!
Alte sporturi Libertatea > Sport > Alte sporturi > Rossi intră în istorie: primul rider ce bifează peste 5000 de puncte în carieră!

Rossi intră în istorie: primul rider ce bifează peste 5000 de puncte în carieră!

Campionatul mondial de motociclism viteză s-a îndreptat în acest sfârşit de săptămână spre un nou periplu în San Marino, circuitul Misano din apropierea oraşului Rimini fiind gazda etapei cu numărul 13, informează pitstops.ro.

O vreme însorită în frumoasa localitate Misano Adriatico şi cursa clasei mari e pe cale să pornească. Jorge Lorenzo a reuşit ieri un pole position fabulos, o premieră pentru 2014. Iannone şi Rossi sunt şi ei în prima linie. Lumea se așează pe grilă și start! Cele două motociclete Yamaha de uzină sunt în frunte după primul viraj. Ordinea primilor cinci e Lorenzo, Rossi, Marquez, Iannone și Dovizioso.

Lorenzo încearcă distanțarea de pluton, forțează ritmul. Rossi a fost cel mai rapid în sesiunea de warm up de dimineață și e mare favorit la victoria sanmarineză. Marquez trece pe 2, Rossi revine după o luptă roată la roată cu mai tânărul său urmaș. Primii trei din fruntea cursei sunt distanțați în frunte. 1:34.385 pentru Marc Marquez în turul secund, dar duelul Marquez-Rossi face furori, prin depășiri succesive. Nici duelul pentru locul patru nu lasă de dorit, Iannone, Dovizioso și Pedrosa fiind angrenați în această bătălie.

1:34.295 pentru Lorenzo e răspunsul pentru turul rapid al campionului, dar imediat după aceea Rossi preia șefia cursei, spaniolul de la Yamaha fiind depășit în doar câteva viraje atât de coechipierul său italian, cât și de campionul mondial Marc Marquez. Ritmul impus de Yamaha e unul amețitor, doctorul încercând să se distanțeze de urmăritorul său de la Honda.

Poleman-ul Lorenzo are probleme în a ține ritmul cu cei din frunte.  Se pare că alegerea pneurilor a fost una greșită, fiind singurul care a optat pentru specificația hard pe față, în timp ce Marquez și Rossi sunt ambii pe medium. Pedrosa face o cursă de revenire interesantă, urcă pe patru, depășindu-l la limita regulamentului pe Andrea Iannone.

Jurnalistă: Ați spus că ați dat meditații la matematică. Cum se calculează aria cercului? Dăncilă a răspuns imediat, dar greșit
Recomandări

Jurnalistă: Ați spus că ați dat meditații la matematică. Cum se calculează aria cercului? Dăncilă a răspuns imediat, dar greșit

Stefan Bradl cade și încă o dată pleacă cu mâna goală. Pilotul german e la un nou weekend dezamăgitor, decizia celor de la Honda de a-l înlocui cu Cal Crutchlow părând din ce în ce mai justificată. În frunte, Rossi și Marquez s-au distanțat, dar spaniolul de la Honda forțează pe perioada de frânare și cade. El revine în cursă pe locul 20, fiind acum nevoit să facă o cursă de revenire pentru a reintra în lupta pentru puncte.

Diferența dintre coechipierii de la Yamaha crește de la tur la tur, iar o dublă a echipei nipone pare din ce în ce mai realizabilă. Cu 15 tururi rămase, diferența de 2.2 secunde pare irecuperabilă. Cursa sanmarineză pare să se fi liniștit după incidentul lui Marc Marquez. Pentru locul trei, Pedrosa și Dovizioso par punctul central al bătăliei acum. Honda nu are cel mai bun weekend, Misano nefiind un loc care să le poarte noroc. Ultima lor victorie datează din 2010, prin Dani Pedrosa, iar astăzi doar o minune le poate aduce un succes.

Tolo, după discursul președintelui: Trăiască Împăratul!
Recomandări

Tolo, după discursul președintelui: Trăiască Împăratul!

Ducati fac o cursă foarte bună, cu două motociclete în top 5. Update-urile sunt foarte eficiente, calificările demonstrând acest fapt ieri. Andrea Iannone a încheiat sesiunea de calificări pe locul secund, fiind învins in extremis de Jorge Lorenzo, în bătălia pentru primul pole din cariera italianului de la Pramac Ducati.

Alegerea pneurilor față se pare că face diferența între cei doi componenți ai echipei Yamaha. Aproape 3 secunde e diferența dintre Rossi și Lorenzo, iar în 8 tururi această diferență pare irecuperabilă. Marquez în continuare se chinuie pe poziția a 20-a, fiind ultimul clasat în cursă. Între timp, spaniolul îi saltă pe Barbera și Parkes și acum e pe 18, dar lupta pentru puncte pare a fi pentru moment o iluzie deșartă pentru cel mai tânăr campion mondial din istorie al clasei regină.

Considerați că Dragnea a fost bun sau rău pentru România? Răspunsul dat de Dăncilă
Recomandări

Considerați că Dragnea a fost bun sau rău pentru România? Răspunsul dat de Dăncilă

Dovizioso face o cursă remarcabilă, iar lupta pentru locul trei e departe de a fi decisă. Pedrosa trebuie să mai reziste cinci tururi pentru a spăla onoarea echipei de uzină Honda. Ultimele patru tururi iar Rossi marșează triumfal spre o victorie dominantă, ce ne amintește de dominația sa de acum un deceniu, atunci când câștiga fără drept de apel. Diferența dintre el și Lorenzo s-a menținut stabilă, undeva la 2.7 secunde. Pe trei e în continuare Dani Pedrosa, dar Dovizioso, locul patru, pune presiune pentru a scoate un rezultat foarte bun. Locul al cincilea e ocupat de Andrea Iannone, fiind un rezultat ce întărește decizia echipei Ducati de uzină de a-l aduce începând cu 2015 în locul lui Cal Crutchlow.

Pentru liderul campionatului, cu trei tururi rămase, locul 18 pare a fi bătut în cuie, distanța dintre el și locul 15 fiind improbabil de a fi recuperată. San Marino rămâne un challenge pentru Marquez. La intrarea în ultimul tur, Rossi îi saltă cu un tur pe Barbera și Michael Laverty. Campionul mondial mai urcă între timp două locuri și e pe 16, aproape de puncte.

Victoria îl va aduce pe Rossi din nou în istorie, devenind primul rider ce marchează peste 5000 de puncte în carieră. Jorge Lorenzo încheie pe locul secund, iar Dani Pedrosa încheie un al doilea podium pe 2014  fără Marc Marquez. Ibericul, campion mondial al sezonului trecut, reușește să culeagă un punct, după ce Aleix Espargaro abandonează în ultimul tur. Toți ochii vor fi ațintiți pe Valentino Rossi, aceasta fiind prima victorie pe circuitul sanmarinez din 2009 încoace.

În clasamentul general al campionatului, Marc Marquez continuă să conducă, iar un nou titlu mondial pare a fi asigurat, chiar dacă verdictul se va mai amâna. Dani Pedrosa e în continuare pe locul secund, cu 315 puncte, la 74 de puncte în urma lui Marquez. Câștigătorul de astăzi, Valentino Rossi e pe 3 cu 214 puncte. Pe locurile 4 și 5 sunt în continuare Jorge Lorenzo și Andrea Dovizioso. De remarcat că spaniolul de la Yamaha e într-o revenire de formă, cu patru locuri 2 consecutive după pauza de vară, iar dacă clasamentul ar fi pornit după Sachsenring, Jorge Lorenzo ar fi fost liderul campionatului.

 

Close
Închide
  Close