Mergi direct la conținut »
Angajații ar putea primi bonuri pentru mers la doctor!

La Parlament este depus un proiect de lege prin care angajatorii le-ar putea da angajaților tichete de sănătate. Inițiatorul legii,deputatul PMP Gheorghe Udriște spune că aceste tichete vor fi suportate de către angajator, iar nivelul maxim al sumelor care vor putea fi acordate salariaților este contravaloarea a 6 salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată, pentru un salariat, în decursul unui an fiscal.

Tichetele vor putea fi acordate atât de firmele private, cât și de toate instituțiile publice.”Văd foarte mulți oameni care stau la coadă la cabinetele medicale sau care cumpără medicamente cu sacoșele.Acești oameni cheltuie bani buni pentru sănătatea lor din salariul lor și așa destul de redus.Cred că un ajutor din partea angajatorului pentru ca angajații lui să fie mai sănătoși este bine venit.Aceste tichete se vor deduce din profitul firmei,deci nu este un efort pentru angajator.Decât tichete de vacanță,care sunt bune și alea,mai bine am acorda mai multă atenție pentru sănătatea românilor”,ne-a declarat Udriște.

UdristeGheorghe

Angajatorii vor putea acorda astfel de tichete doar dacă în anul fiscal anterior au înregistrat profit sau venit.

Sumele corespunzătoare tichetelor de sănătate acordate de către angajator vor fi deductibile la calculul impozitului pe profit, respectiv la calculul impozitului pe venit, iar pentru salariat vor fi scutite de plata impozitului pe venituri și a impozitelor sociale aferente, nefiind luate în calcul la stabilirea venitului salarial. Legea propune ca valorile nominale pentru tichete să fie de 10, 20, 30, 40, 50, 100, 200 și 500 lei. Pe tichete va fi înscris numele beneficiarului, pentru ca ele să fie utilizate exclusiv de angajat, iar la folosire i se va solicita actul de identitate.

Close
Închide
  Close