De Marian Păvălașc,

Actorul Sebastian Papaiani a murit

Tronsonul de 22 de km din autostrada Orăștie-Sibiu riscă să devină o lucrare demnă de legenda Meșterului Manole, care este inaugurată de mai multe ori și se surpă în câteva săptămâni de tot atâtea ori. Cel puțin asta susține Mihai Crăciun, fondatorul forumului ”Construim România”. Specialistul este cel care a analizat la începutul anului trecut același sector de autostradă inaugurat în grabă în timpul campaniei pentru Cotroceni a lui Victor Ponta, și care a precizat că lucrarea este prost realizată și va aluneca. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunțat că pe 30 septembrie tronsonul de 22 de km va fi redeschis după ce aproape 200 de metri de carosabil au fost demolați și reconstruiți pe o fundație mai bună care să împiedice alunecările de teren.

S-a mutat pericolul de alunecări pe Sibiu-Orăștie

Mihai Crăciun

Mihai Crăciun

Mihai Crăciun consideră că lucrările de refacere a tronsonului sunt doar pe jumătate realizate. Asta pentru că s-a reconstruit doar terasamentul unde s-au produs alunecările. În schimb, nu s-a întărit și dealul dintre un viaduct și bucata cu alunări.

”CNANDR nu a schimbat nimic din soluţiile tehnice şi mai mult s-a concentrat exclusiv pe refacerea terasamentului demolat de la KM 276 – kilometrul tehnic 60 al tronsonului -, în timp ce problemele reale şi mult mai grave de la Viaductul Aciliu şi din debleul din dealul Bucium (Aciliu) au rămas nerezolvate. În fapt problemele s-au agravat şi merg în direcţia unui colaps catastrofal, aşa cum noi avertizam încă de acum aproape doi ani”, afirmă Mihai Crăciun.

În acest timp, reprezentanții CNADNR ne-au transmis că cel mai probabil, autostrada va fi redeschisă pe 30 septembrie, așa cum a fost anunțat inițial.  Directorul CNADNR, Cătălin Homor, și-a asumat acest termen chiar și săptămâna trecută în Camera Deputaților. Cu toate acestea, la fața locului, conform imaginilor oferite chiar de CNADNR, cu o săptămână înainte de termenul propus încă se verifica terasamentul și nu se așternuse partea carosabilă.

Investiție de 600 de milioane de lei

Bucata de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat peste 600 milioane de lei, fără TVA. Pe 7 septembrie s-a împlinit un an de când Autostrada Sibiu-Orăștie a fost închisă între Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (judeţul Sibiu), din cauza surpărilor produse de infiltrațiile cu apă. La licitaţie a fost depusă o singură ofertă din partea asocierii Elite Consulting – Errevia -Pro Iter Priogeto.