Mergi direct la conținut »
Alunecările de teren de pe autostrada Sibiu-Orăștie nu reprezintă un pericol. Specialiștii CNAIR pun fenomenul pe seama vremii
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Alunecările de teren de pe autostrada Sibiu-Orăștie nu reprezintă un pericol. Specialiștii CNAIR pun fenomenul pe seama vremii

Alunecările de teren de pe autostrada Sibiu-Orăștie nu reprezintă un pericol. Specialiștii CNAIR pun fenomenul pe seama vremii

Alunecările de teren de pe autostrada Sibiu-Orăștie nu sunt periculoase, deoarece acestea sunt de suprafață. Pământul a luat-o la vale din cauza dezghețului și a umidității, dau asigurări specialiștii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR).

Alunecările de teren au avut loc pe dealul Bucium, de lângă lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Acestea sunt cauzate de fenomenul de îngheț-dezgheț și de umidității crescute, a anunțat CNAIR, într-un comunicat emis joi.

Potrivit Ora de Sibiu, pe zona cuprinsă între kilometrul 63 și kilometrul 64 al autostrăzii, a fost constatată o cedare a stabilității terenului. CNAIR a identificat crearea unui prag de rupere spre coama dealului pe o lungime de 200 de metri.

Alunecările de teren de pe autostrada Sibiu-Orăștie, puse și pe seama constructorului

Reprezentanţii CNAIR au explicat că alunecarea s-a echilibrat momentan, cu mult în amonte față de autostradă. Mai mult, cedările terenului erau vizibilie și înainte de rezilierea contractului cu firma Salini Impregilo, care a construit tronsonul de autostradă.

„Menţionăm că aceste cedări ale terenului existau şi erau vizibile anterior rezilierii contractului de lucrări iar evoluţia din anul 2016 este ca urmare a nefinalizării lucrărilor şi nerealizării lucrărilor de conservare/protejare a versanţilor de către Salini Impregilo”, se arată în comunicat.

Reprezentanții CNAIR dau asigurări că situația este monitorizată în permanență și sunt luate măsuri pentru a asigura scurgerea apelor, curățarea șanțurilor, a podețelor și asanarea apelor care băltesc pe suprafața versantului.

Totodată, CNAIR a decis să trimită o echipă de intervenție pentru a degaja în orice moment pământul alunecat în șanțul de la baza autostrăzii.

Profilerul Poliţiei Române despre cazul băieţului de 11 ani, violat şi găsit mort, în 2004, pe câmpul de lângă Ciolpani
Recomandări

Profilerul Poliţiei Române despre cazul băieţului de 11 ani, violat şi găsit mort, în 2004, pe câmpul de lângă Ciolpani

Expertiza tehnică penru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie ar putea fi gata în toamna acestui an, în condițiile în care durata de realizare a acesteia este estimată că durează 5 luni. Licitația de achiziție a fost demarată în regim de urgență.

În ultimele luni au fost semnalate mai multe probleme pe lotul 3. Pe șosea există zone în care asfaltul s-a lăsat și au apărut denivelări. Din acest motiv, în ianuarie, CNAIR a impus restricții de circulație, între Săliște și Sebeș, care au fost eliminate între timp.

După finalizarea expertizei tehnice, CNAIR va organiza o licitație pentru încheierea unui contract de proiectare și execuție în vederea consolidării lotului 3.

sursă foto: turnulsfatului.ro

Close
Închide
  Close