Automobile Dacia a efectuat primul drive-test oficial cu noul Logan Prestige, propulsat de motorul pe benzina de 1,6 litri, in 16 valve si 105 cai-putere. Timp de doua zile, Libertatea a testat masina si va poate oferi concluziile.
Cei care visau de la Dacia o masina nervoasa, sportiva chiar, prin echiparea cu un motor de peste 100 de cai putere, vor fi dezamagiti de noul Logan. Modelul Prestige este in continuare un automobil cuminte, decent, care nu-l va putea multumi pe soferul ce se viseaza cel putin Titi Aur.
Cu toate acestea, motorul de 105 cai putere permite masinii sa ajunga de la 0 la 100 de kilometri/h in 10,2 secunde si sa parcurga 1.000 de metri in 31,9 secunde, performante record pentru producatorul pitestean. Propulsorul in sine nu reprezinta o noutate, fiind dezvoltat de Renault in 1998 pentru Renault Megane Scenic, editia a doua, si trimis si pe modelele Laguna, Clio sau Kangoo.
Mai puternic si mai stabil, „Prestige” a prins 186 km/h
Cu pedala la podea, am depasit rapid 120 de km/h si am impins acul vitezometrului pana la 186, in conditiile unei viteze maxime constructive de 183. Automobilul confera soferului destula incredere in abordarea momentelor ce solicita accelerari bruste, 90% din cuplul maxim de 148 nM fiind disponibil inca de la 2.000 de rotatii/min.
Fata de modelele precedente, Logan Prestige este in mod evident mai stabil, asezandu-se bine pe sosea, odata cu cresterea vitezei de croaziera. Contributia este adusa poate de eleronul incorporat, disponibil insa numai pe versiunile superioare. Nemodificat a ramas, din pacate, nivelul de zgomot in habitaclu, care creste puternic in intensitate dupa 120-130 de km/h.
E de apreciat consumul mixt de 7,1 l/100 km al acestui model, ceva mai scazut decat al ultimei versiuni de 1,6 l, cu mentiunea ca optiunea “consum instant” din computerul de bord a fost scoasa din motive tehnice.
Volan si schimbator in piele
La capitolul aprecieri poate fi trecut confortul sporit din interior. Scaunele sunt mult mai comode, mai odihnitoare, iar tapiteria primeste o nota in plus la calitate. Restul, cum ar fi schimbarea fondului cadranelor in argintiu sau imbracarea volanului si schimbatorului in piele sunt doar elemente de gust. Manerele interioare de deschidere au acum aspect de aluminiu satinat, la fel ca si conturul aeratoarelor sau consola centrala. Manerul schimbatorului de viteze e schimbat, fiind similar cu cel de pe Renault Clio
Jante noi
Masina beneficiaza de o noua gama de jante din aliaj usor, de 15 toli. Din nefericire, pe partea de
siguranta nu s-a imbunatatit mai nimic, cu exceptia cresterii suprafetei retrovizoarelor (foto sus). Franele pe rotile din spate au ramas tot pe sistem tambur