Cauza accidentului, care a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică, în timp ce pasagerii dormeau, nu a fost stabilită încă. Se pare însă că o șină ruptă ar fi cauzat această tragedie fevoriară. În urma accidentului, o parte a garniturii s-a transformat într-un morman de fiare, iar mulţi pasageri au rămas blocaţi înăuntru, motiv pentru care bilanţul final poate creşte, potrivit unui reprezentant al căilor ferate de la New Delhi.
„Am verificat 13 dintre vagoanele deraiate, dar ultimul este cel mai dificil de verificat”, a declarat Amit Chaudhary , un oficial de rang înalt din cadrul Poliţiei din Pukhrayan. „Poate că şapte sau opt cadavre sunt în ultimul vagon”, a adăugat el.
Potrivit lui Amit Malvi, un reprezentant al căilor ferate, peste 150 de persoane au fost internate în spitale guvernamentale, iar multe sunt în stare gravă.
Accidentul din India, cel mai grav din ultimii ani
Accidentul de duminică este unul dintre cele mai sângeroase din ultimii şase ani. În 2010, o coliziune între două trenuri în Bengalul de Vest s-a soldat cu 140 de morţi, iar cu cinci ani mai înainte două accidente s-au soldat cu peste 100 de victime fiecare.
În total, douăzeci şi trei de milioane de persoane iau trenul zilnic în India, unde reţeaua este îmbătrânită şi prost întreţinută. Câteva mii de persoane mor anual în accidente feroviare, în pofida unei viteze medii de 50 de kilometri pe oră..
În urma acestei tragedii, premierul indian Narendra Modi a promis să modernizeze reţeua feroviară şi să creeze linii de mare viteză pentru a favoriza dezvoltarea economică. Potrivit calculelor unor experţi sunt necesare investiţii în valoare de 20.000 de miliarde de rupii (aproximativ 280 de miliarde de euro) până în 2020 pentru a se ajunge la rezultatul scontat.