Călătorii vor putea circula acelaşi tip de bilet atât pe RATB, cât şi la metrou, iar sistemul de tarifare unitară a transportului public din Bucureşti ar urma să fie extins şi în localităţile apropiate Capitalei precum Chiajna, Pipera şi Pantelimon unde operează acum firme private cu microbuze de călători.
Potrivit scrisorii FMI, activitatea de transport public în Bucureşti a RATB şi Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport unde vor adera inclusiv operatorii privaţi de transport din localităţile limitrofe Capitalei.
“Călătorul trebuie să poată circula cu acelaşi tip de bilet atât pe RATB, cât şi la metrou. Scopul este integrarea tarifară pentru că acum călătorul plăteşte diferit şi îl dezavantajează. Plăteşte o dată la RATB călătoria simplă, plăteşte la metrou călătoria simplă şi, dintr-o dată, se dublează costul. Aşa, cu un cost nu chiar mediu, dar relativ bine socotit, de 2 lei de exemplu s-ar putea circula atât cu metroul cât şi la suprafaţă”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA care a adăugat că încasările rezultate din vânzarea biletelor ar urma să fie împărţite proporţional între firmele de transport în comun.