MENIU CAUTĂ
12 Apr. 2018 21:00 , de Andreea Archip

#salvatipipera/ Bulevardul Dimitrie Pompeiu a fost trecut de la Primăria Capitalei la Sectorul 2 doar cât s-au asfaltat unele gropi – VIDEO

Distribuie

Gilda Lazăr, directorul de comunicare al companiei JTI, a povestit despre bulevardul dat de la o primărie la alta, ca singură soluție pentru asfaltarea unor gropi. Este vorba despre bulevardul Dimitrie Pompeiu din Pipera, dat cu împrumut de Primăria Capitalei Primăriei Sectorului 2. Alte îmbunătățiri de infrastructură nu a văzut, în decursul anilor, în zona de business. 

Pe platforma industrială Pipera nu se produc numai limbaj de programare, coduri și aplicații IT. Aici există încă o fabrică funcțională care umple aerul dimineților cu un miros dulceag de tutun. JTI, fabrica de țigarete, este printre firmele care s-au mutat în Pipera după ce s-au închis ușile majorității fabricilor comuniste din zonă. De altfel, pe locul pe care se află acum fabrica era hala care producea cinescoape pentru televizoare alb-negru.

„Când am cumpărat noi, era doar o fabrică prăfuită și atât, pentru că nu se mai fabricau demult tuburi alb-negru, deja în România erau televizoare color. Birourile s-au mutat aici în 1999, când la București urmau să vină minerii, iar birourile noastre erau undeva în centru și erau expuse', povestește din istoria fabricii Gilda Lazăr.

Bulevard dat de la o primărie la alta

Cu o experiență anterioară în media, atunci când s-au mobilizat companiile din Pipera pentru a îmbunătăți infrastructura, Gilda Lazăr a fost în echipa de lobby. Doar că lucrurile s-au mișcat românește, deci greu.

„La un moment dat, ca să asfaltăm – acum vreo 15 ani era plin de gropi -, am avut o secretară întreprinzătoare care a sunat la primăria de sector. A zis: «Mă dă afară șeful dacă nu se întâmplă ceva, pentru că vine președintele de la Geneva și strada e plină de gropi». Atunci, Primăria a fost foarte înțelegătoare și, pentru câteva zile, a trecut bulevardul de la Primăria Capitalei la Primăria Sectorului 2, a asfaltat și l-a dat înapoi', spune directorul de comunicare și râde de amintire. E un râs amar, fiindcă în afară de astuparea unor gropi și un sens giratoriu din plastic, pe Șoseaua Petricani nu s-a mai schimbat nimic în zonă după Revoluție.

„Era o zonă foarte liniștită în care se ajungea ușor. Nouă ni se părea la capătul lumii, undeva în afara orașului. Existau câteva clădiri de birouri, dar nefuncționale, pentru că aici fusese practic zona industrială de vârf de pe vremea comunismului, în niciun caz nu erau atâtea clădiri de birouri ca astăzi. E un fel de city, un fel de zonă de business. După cum vedeți, numai sticlă și metal, dar dacă te uiți pe geam și vezi linia de tramvai și mașinile parcate aiurea, și oamenii mergând nu în șir indian, ci într-un pârâu, un iureș pe trotuare și pe străzi, nu prea este în regulă, nu prea avem cu ce să ne mândrim', mai spune Gilda Lazăr.

De pe geamul biroului său se văd niște bălți generoase, înnegrite și oamenii care țopăie peste ele în drumul spre metrou. Lumea corporate, cu birouri confortabile, ferestre generoase, diplome pe pereți și miros îmbietor de cafea, e separată de Bucureștiul anilor 90 printr-un geam subțire.

Gilda Lazăr: „Avem mereu accidente dintre tiruri și mașinile parcate prost'

Cei care lucrează la birourile companiei  JTI pot urmări pe geam, în fiecare zi, încercările disperate ale șoferilor de tir care intră în fabrică de a trece de mașinile parcate haotic. E greu să fii șofer de tir, dar e extrem de apăsător și pentru cel mai odihnit creier să faci pe șoferul de tir pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu.

„Pentru noi, e o problemă serioasă circulația, fiindcă în fiecare zi și în fiecare noapte, din fabrică ies camioane, ies tiruri și se parchează aiurea, și mereu sunt incidente și accidente cu mașini parcate prost, care sunt acroșate și așa mai departe. Pentru că nu respectă regulile de circulație. După cum vedeți, sunt parcate mașini și pe refugiu, se circulă și pe linia de tramvai, este un haos total', mai spune directorul de comunicare al JTI.

Angajații care vin cu mașina personală la muncă au un program special: vin înainte de ora 8.00 sau după 9.30 și pleacă înainte de 17.00 sau după 20.00. Altfel, zona e în creștere, pe verticală în mare parte. Iar la baza munților de sticlă mișună, ca într-un furnicar, mașini și oameni.


 

Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.

Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că ar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro

Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.

Implică-te! Semnează petiția #salvatipipera.


Citește și: 

Loading...
Comentarii