Mergi direct la conținut »
Cât costă autostrada Sibiu-Pitești: 3,3 miliarde de euro, preț dublu față de cel din Master Plan
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Cât costă autostrada Sibiu-Pitești: 3,3 miliarde de euro, preț dublu față de cel din Master Plan

Cât costă autostrada Sibiu-Pitești: 3,3 miliarde de euro, preț dublu față de cel din Master Plan

Ministerul Transporturilor a anunțat cât costă autostrada Sibiu-Pitești. Valoarea totală a investiției pentru cea mai așteptată autostradă din România va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei). Asta reiese dintr-un proiect de act normativ publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Costul este dublu față de cel estimat în Master Planul General de Transport, care prevedea investiții de 1,6-1,8 miliarde de euro.

Valoarea totală de 15,06 miliarde de lei (3,34 miliarde de euro) pentru construirea autostrăzii Pitești-Sibiu este prevăzută în Anexa 1 la proiectul de modificare a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii, postată pe site-ul Ministerului Transporturilor, informează Mediafax.ro.


Citește și Guvernul blochează angajările! Cine sunt persoanele vizate de măsură


În schimb, Master Planul General de Transport, adoptat în toamna trecută prin HG 666/2016, prevedea investiții de 1,6-1,8 miliarde de euro pentru autostrada Sibiu-Pitești. În plus, 75 la sută din valoare urma să fie finanțată prin fonduri europene.

„Faţă de studiul de fezabilitate realizat în anul 2008 s-au efectuat o serie de revizuiri, pricipalele constând în reinvestigarea terenului şi studierea mai multor variante de coridoare posibile de traseu cât mai optime având în vedere constrângerile zonei atât din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declarării unor noi situri protejate natural şi cultural, cât şi a dezvoltărilor socio-economice şi a creşterii considerabile a traficului, atât cel de mărfuri cât şi cel turistic şi de pasageri”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului normativ.

Cât costă autostrada Sibiu-Pitești și de ce s-a dublat prețul

Inițiatorii susțin că „a fost necesară şi alinierea proiectului la cerinţele noilor norme şi normative revizuite/actualizate atât cele naţionale cât şi cele europene, exemplificând: studiile getehnice s-au realizat în mod detaliat în conformitate cu noile prevederi ale normativului NP 074/2014 faţă de NP 074/2007, calculele specifice structurilor s-au realizat în concordanţă noul normativ P100-1 /2013 faţă de P100/2006, în concordanţă cu normele de calcul Eurocod faţă de calculele anterioare pentru clasa de încărcare E, studiul de trafic s-a efectuat în corelare cu rezultatele recensământului 2015 faţă de cel din 2005, precum şi adaptarea la noile norme privind siguranţa rutieră, iluminatul structurilor, nodurilor rutiere, ITS, legislaţia de mediu”, după cum rezultă din document.

Observații și propuneri cu privire la proiectul normativ pot fi trimise la Ministerul Transporturilor până la data limită de 28 iulie 2017.


Citește și Ghid antipăcăleală. Ce trebuie să știi ca să nu iei țeapă la promoțiile de vară


 

Close
Închide
  Close