Sunt peste 65.000 de oameni care muncesc în Pipera Sud și produc 2% din Produsul Intern Brut național într-un cartier disimulat în 600.000 m² de birouri. Cu alte cuvinte, peste 3,5 miliarde de euro sunt „cultivate” anual pe cele 170 de hectare cât măsoară cel mai mare cartier de afaceri din România. La polul opus, există doar 0,17 hectare de parcuri publice.
Zilnic 65.000 de autovehicule circulă pe o rețea rutieră perimată și se întrec zilnic, cu 2 km/h la ore de vârf.
Ce spun cititorii Libertatea despre campania #salvatipipera?
Reacțiile cititorilor nu s-au lăsat prea mult așteptate. „Îmi pasă și vreau să trăiesc într-un oraș european, nu într-un oraș ce se sufocă de la an la an”, a spus Denis Fira, unul dintre semnatarii petiției online #salvatipipera. Petre Mihalache a adăugat: „Semnez pentru că îmi pasă de orașul în care trăiesc”.
Sunt și oameni care sunt nevoiți să tranziteze Pipera și se lovesc de un trafic infernal. „Locuiesc în Tunari și lucrez în Centrul Vechi al Bucurestiului. Zilnic, fac cam 2 ore (dus-intors), fără un mijloc de transport decent până la metrou Pipera”, a mai scris o tânără. Un alt semnatar al petiției a scris că pentru el, drumul către serviciu și înapoi acasă a devenit infernal. ”De 11 ani de cand lucrez in zona Pipera autoritatile si-au batut joc de taxele si impozitele pe care le platesc muncind in zona asta sufocata, plina de noroi si praf. In ultimii 2 ani am ajuns sa petrec peste 10 ore din viata saptamanal in trafic – a ajunsa sa fie o lupta zilnica sa ajungi la munca. Nu mai pot sa accept sa isi bata joc niste incompetenti de timpul, banii si demnitatea mea.”
O doamnă însărcinată trece zilnic printr-un calvar la metrou. ”Semnez pentru ca in fiecare zi trec prin calvarul aglomerație între Aurel Vlaicu-Unirii si invers. Este oribil sa stai poate la al doilea sau al treilea metrou ca sa poti avea loc si mai stai si înghesuit de abia respiri. Sunt însărcinată și pe lângă lipsa respectului din partea călătorilor stai in îmbulzeală si nici sa respiri nu poti.” a scris Murgeanu Lidia.
Pe pagina de Facebook a Libertatea s-au adunat zeci de comentarii. Unii dintre cititori cred că traficul din Pipera nu are rezolvare pentru moment. „Așteptați că va face în câteva zeci de ani. La noi, în Drumul Taberei, nu sunt în stare să termine metroul de ani de zile … amânări peste amânări”, a scris Dragos Grijincu.
Un alt cititor, Silviu Matei, crede că o soluție ar fi construirea unor piste pentru bicicliști. ”Dacă soluția pentru această zonă e planificare / modificări pentru mașini atunci rezultatul o să fie mașini. Dacă se modifică pentru un transport public mai bun, piste de biciclete, trotuare, atunci asta se va obține.”
„Este un cartier aglomerat, fără unitate urbanistică”, Maricica Botescu
„Lucrez în Pipera și văd zilnic ce calvar este acolo”, Alina Iuliana Dincu
„Semnez pentru că lucrez in Pipera și este o mizerie de infrastructură!”, Augustin Roman
Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.
Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că ar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro
Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.
Implică-te! Semnează petiția #salvatipipera.
- #salvatipipera. De la zonă strategică pentru Armată, la zonă strategică pentru investitori străini / MULTIMEDIA
- PETIȚIA #salvatipipera | Cel mai aglomerat cartier de afaceri al României “se sufocă”
- #salvatipipera. Videoclipul “Bogați fără noblețe”