06 Apr. 2018 10:07 , de Paul Barbu

Comerțul cu amănuntul crește în UE, scade în România

Distribuie

Comerțul cu amănuntul a coborât cu 2,3% în România, aceasta fiind cea mai mare scădere înregistrată de o ţară membră a UE, arată datele publicate joi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Scăderea este cu atât mai apăsătoare pentru afaceri cu cât pe acest segment, Uniunea Europeană a înregistrat o creștere cu 0,2% în februarie 2018, comparativ cu luna anterioară.

Comerţul cu amănuntul în cele 28 de state a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibil au crescut cu 1,0%, iar cele de alimente, băuturi şi tutun au urcat cu 0,8%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 0,5%.

Comerţul cu amănuntul a crescut, în ritm anual, februarie 2018 comparativ cu luna februarie 2017, cu 1,8% în zona euro şi cu 2% în Uniunea Europeană. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 2,4%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 1,4%, iar cele de alimente, băuturi şi tutun cu 1,2%.

Cele mai mari creşteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost raportate în Malta (11,7%), Polonia (7,9%), Irlanda (7,1%), Ungaria (6,5%) şi România (5,1%).

Datele Eurostat arată însă că ritmul anual de creştere a vânzărilor cu amănuntul în România a intrat pe o pantă descedentă în ultimele luni, de la un avans de 15,1% în luna decembrie 2017 la o creştere de 11,7% în ianuarie 2018 şi de 5,1% în luna februarie 2018.

Pe de altă parte, INS raporta că în februarie 2018 versus februarie 2017, afacerile din comerţul cu amănuntul au înregistrat o majorare de 5%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5%).


Citește și:

VIDEO/Hairstyliști celebri i-au făcut fericiți pe orfanii din Roșiorii de Vede. Tunși, frezați, aranjați pentru Paște!

Loading...
Comentarii