Inteligența artificială a fost mereu un subiect sensibil în domeniul muncii. Mulți oameni se tem că introducerea roboților i-ar putea transforma în șomeri, în vreme ce alții sunt sceptici în privința eficienței acestei tehnologii, din cauza costurilor.
Noul coronavirus a dus însă la carantinare și restricții, iar tiparele de muncă s-au schimbat, odată cu trecerea la lucrul de la distanță. Multe firme s-au închis, iar veniturile au scăzut dramatic, sectoarele turismului și restaurantelor fiind cele mai afectate.
Din cauza acestor condiții potrivnice, mulți șefi de companii au fost forțați să ia rapid decizii privind introducerea inteligenței artificiale. Implementarea tehnologiilor digitale vizează menținerea fluxului și păstrarea clienților.
55% din firme au început să cocheteze cu ideea
Pe măsură ce criza generată de Covid a dus la pierderea multor locuri de muncă sau la șomaj tehnic, atitudinea în privința inteligenței artificiale s-a schimbat în cazul liderilor de business din Marea Britanie, arată studiul Fountech.ai.
Din 430 de respondenți la sondaj, 55% au declarat că firmele lor au început să exploreze cum ar putea inteligența artificială să le îmbogățească produsele sau serviciile. Procentul este mult mai mare în cadrul întreprinderilor mici (61%) și celor medii (66%).
Potrivit cercetării, 45% dintre companii vor implementa tehnologii de inteligență artificială în următoarele 12 luni.
“Supraviețuirea a devenit motivul numărul unu pentru a investi în tehnologiile noi”
Nikolas Kairinos, fondatorul Fountech.ai, spune că, în ultimii ani, a crescut notabil numărul companiilor care explorează potențialul inteligenței artificiale.
“Nu există niciun dubiu că acest lucru a fost întărit de pandemia de COVID-19: supraviețuirea a devenit motivul numărul unu pentru a investi în tehnologiile noi‟, declară Kairinos.
Recent, după o nouă creștere a cazurilor de coronavirus, guvernul britanic le-a recomandat din nou cetățenilor să privilegieze munca la distanță, la fel ca în lunile aprilie, mai și iunie.
Kairinios susține că munca de acasă a forțat companiile din întreaga lume să reexamineze procesele lor actuale astfel încât să găsească noi modalități de a menține productivitatea.
Companiile investesc mai agresiv în tehnologii puternice de cloud-computing și soluții sofisticate de inteligență artificială, pe măsură ce migrează munca și comunicațiile online.
Nikolas Kairinos, fondatorul Fountech.ai:
În final, firmele caută modalități prin care inteligența artificială le poate aduce economii. Societățile au devenit acum mai receptive la soluții de automatizare pentru sarcinile consumatoare de timp.
Majoritatea șefilor nu prea au idee ce este inteligența artificială
Studiul arată că doar 16% dintre șefii de companii din Marea Britanie știu dacă inteligența artificală este folosită în organizațiile lor la acest moment.
Un procent de 53% au admis că au o înțelegere limitată asupra a ceea ce reprezintă inteligența artificială și la cum poate fi folosită. Doar 15% dintre companii sunt încrezătoare că au aptitudinile necesare pentru a implementa noile resurse.
57% dintre firmele cu până la 9 angajați susțin că inteligența artificială este supraestimată și că nu va aduce prea multă valoare, în vreme ce doar 26% dintre companiile cu peste 250 de salariați au aceeași părere.