„Twitter a avut o scădere masivă a veniturilor, din cauza grupurilor de activiști care presează agenții de publicitate, chiar dacă nimic nu s-a schimbat cu moderarea conținutului și am făcut tot ce am putut pentru a-i liniști pe activiști. Extrem de încurcat! Ei încearcă să distrugă libertatea de exprimare în America”, a scris Elon Musk.
Afirmațiile sale vin exact în ziua în care Twitter a făcut concedieri importante la nivel global, primele date vorbind de mii de angajați Twitter care și-au pierdut locurile de muncă.
Volkswagen se numără printre companiile importante care au încetat să plătească publicitate pe Twitter de când Musk a cumpărat rețeaua. „Monitorizăm îndeaproape situația și vom decide cu privire la următorii pași în funcție de evoluția acesteia”, a declarat cel mai mare producător auto din Europa.
Joi, producătorul de alimente General Mills a făcut același lucru, afirmând că va continua să monitorizeze „noua direcție” a companiei și că a vrut să „evalueze cheltuielile de marketing”.
Alte mărci care au întrerupt activitatea plătită pe platformă includ producătorii auto General Motors și Audi și gigantul farmaceutic Pfizer.
Aproape toate veniturile Twitter provin în prezent din publicitate. După achiziție, Musk a căutat modalități de a reduce costurile și de a câștiga bani în diferite moduri de pe platformă, inclusiv planuri de a percepe o taxă lunară de abonament pentru conturile verificate.
De asemenea, el a anunțat planuri de a relaxa moderarea conținutului și de a anula interdicțiile permanente pe Twitter date unor figuri controversate, inclusiv fostului președinte american Donald Trump, lucru care a stârnit nemulțumire și îngrijorare în rândul unor organizații care au avertizat că aceste măsuri ar putea spori manipularea și propagarea de știri false.