Din februarie, firmele de publicitate nu vor mai putea vedea sexul unui utilizator sau tipul de postări pe care le are acesta, modalitate prin care direcționau reclame către aceștia, conform cu preferințele acestora.
Astfel, conform directivei, doar vârsta și locația unui utilizator vor fi folosite pentru direcționarea reclamelor, a spus Meta.
Compania a confirmat, de asemenea, că vor fi făcute noi controale în martie, permițând adolescenților să intre în setările ambelor aplicații și să aleagă să „vadă mai puțin” din anumite tipuri de reclame.
Mulți activiști pentru siguranța online spun că platformele de socializare trebuie să facă mai mult pentru a controla tipurile de publicitate afișate utilizatorilor mai tineri, spunând că reclamele neadecvate pot provoca la fel de mult rău precum conținutul ofensator sau abuziv postat de alții.
Meta a introdus anterior restricții care îi împiedică pe agenții de publicitate să vizeze adolescenții cu reclame în funcție de interesele și activitățile lor, iar compania a spus că cele mai recente actualizări au venit ca răspuns la cercetările pe această temă, părerea experților și reglementările globale.
„Ca parte a muncii noastre continue de a menține aplicațiile noastre adecvate vârstei pentru adolescenți, facem noi modificări experiențelor publicitare”, a spus Meta într-o postare pe blog.
„Recunoaștem că adolescenții nu sunt neapărat la fel de pregătiți cum sunt adulții, pentru a lua decizii cu privire la modul în care datele lor online sunt utilizate pentru publicitate, în special atunci când vine vorba despre a le arăta produse disponibile pentru achiziție”.
Astfel, compania spune că „din acest motiv” va limita și mai mult opțiunilor firmelor de publicitate pentru „a ajunge la adolescenți”.