Facebook lasă să se înțeleagă faptul că, astfel, ar prefera să se lipsească de conținuturi de informație. Mai mult, oficialii companiei susțin că informațiile nu reprezintă decât ”o foarte mică fracțiune” din conținuturile postate de abonații rețelei de socializare.
”Dacă nu ar exista niciun conţinut informaţional disponibil pe Facebook în Australia, credem că impactul asupra rezultatelor şi al cifrei de afaceri în Australia nu ar fi important. Ţinând cont de valoarea socială şi de beneficii pentru mass-media, am prefera să putem continua să permitem prezenţa presei pe platforma noastră”, a indicat grupul, ameninţând astfel implicit cu o boicotare a grupurilor de presă locale.
În luna aprilie a acestui an, Australia și-a anunțat intenția de a constrânge Google, Facebook și alți giganți digitali să împartă câștigurile publicitare provenite din conținuturi de actualitate reluate pe site-urile lor. Oficialii australieni au anunțat că vor prezenta un proiect în acest sens în viitorul apropiat.
Inițiativa este susținută puternic de cele mai mari grupuri de presă din Australia, Nine Enternainment şi News Corp.
Acestea susțin că cea mai mare parte a responsabilității crizei prin care trece presa o au acumularea veniturilor publicitare de către Google, Facebook şi alte companii similare.
Pierderea veniturilor din publicitate a provocat falimente şi proiecte sociale în industria presei australiene. Situaţia s-a agravat şi mai mult în urma dificultăţilor economice provocate de epidemia de coronavirus.
Comisia australiană a concurenţei şi a consumului (ACCC) a apreciat recent că Google şi Facebook – împreună – realizează aproximativ 6 miliarde de dolari australieni (3,6 miliarde de euro) anual din venituri publicitare în Australia.
Grupuri de presă de prim-plan au cerut celor doi giganţi ai Internetului să aloce cel puţin 10% din această sumă media locale.
Google a răspuns deja negativ presei australiene, susţinând că cea mai mare parte a acestor venituri nu provine de la site-urile de informare.