„Noul program de finanțare vizează reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfă le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfă dinspre transportul rutier către calea ferată”, se precizează în comunicatul Executivului.
otrivit Executivului, transportul de tip RO-LA reprezintă forma particulară de transport combinat în care vehicule rutiere autopropulsate sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate, iar încărcarea și descărcarea vehiculelor rutiere pe, respectiv de pe vagoanele specializate se realizează în terminale specializate, prin intermediul sistemelor proprii de autopropulsie și prin rulare pe roțile proprii. Totodată, șoferii vehiculelor rutiere autopropulsate pot însoți respectivele vehicule pe durata transportului feroviar, caz în care sunt transportați în vagoane de călători (vagoane cușetă sau vagoane de clasă).
Guvernul precizează că programul RO-LA se înscrie în Politica națională a României în domeniul energiei din surse regenerabile (SRE), în vederea corelării cu economiile de energie și creșterea eficienței energetice, componente importante ale pachetului de măsuri necesare pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și pentru respectarea Protocolului de la Kyoto la Convenția — cadru a Organizației Națiunilor Unite.
Teritoriul INTERZIS din România. Nimeni nu are voie să viziteze acest loc, deși este de o frumusețe copleșitoare | VIDEO
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro