Programul Rabla se desfășoară din anul 2005, în 2020 fiind lansată cea dea 13-a ediție.
2005-2008
În primii patru ani (2005-2008), Administrația Fondului pentru Mediu a venit în sprijinul proprietarilor de autoturisme vechi, poluatoare, acordându-le o subvenţie de 3.000 lei, ca o primă rată pentru cumpărarea unei maşini noi de la producătorii şi/sau importatorii validaţi.
2009
Începând cu anul 2009, valoarea primei de casare pentru persoanele fizice a fost mărită la 3/800 lei.
2010-2012
Pentru anul 2010, Programul de înnoire a Parcului auto naţional a adus o serie de modificări, astfel:
înlocuirea primei de casare cu tichetul valoric cu valoare nominală, în valoare de 3.800 lei;
participarea persoanelor juridice în Program;
pentru achiziţionarea unui autovehicul nou s-au putut utiliza unul, două sau cel mult trei tichete valorice.
În cadrul programului din 2013 a fost utilizat un singur tichet valoric pentru achiziționarea unui autovehicul nou, faţă de trei tichete câte se utilizau în anii anteriori, iar valoarea acestuia a fost de 6.500 de lei, faţă de 3.800 lei cât valora în 2012.
În 2013 a fost posibilă cumularea eco-tichetului cu tichetul Rabla în cazul achiziţionării unui autovehicul electric.
2014
Ca noutate, în Programul Rabla 2014, persoanele fizice care au beneficiat de un tichet electronic s-au adresat direct producătorilor/dealerilor validaţi în program.
De asemenea, o altă modificare este aceea că au fost incluse în program mașini cu o vechime mai mare sau egală cu 8 ani.
Pentru prima dată tichetele nu au fost acordate fizic beneficiarilor, acestea fiind alocate electronic în sistemul informatic al AFM.
În anul 2016 pentru Programul Rabla Clasic prima de casare a fost în valoare de 6.500 de lei.
În cazul Rabla Plus cei care au ales o mașină care nu poluează a beneficiat din partea AFM de două tipuri de eco-tichete:
Începând cu 24.07.2020,
participarea solicitanților persoane juridice în cadrul programului Rabla se desfășoară doar prin corespondență online!
Vezi detalii despre Programul Rabla!