15 Feb. 2018 15:51 , de Paul Barbu

Google ajută antreprenorii „antici” să facă profit din lumea virtuală

Distribuie

Modul învechit prin care firmele mici de cartier își făceau reclamă, cunoscutul „din gură-n gură”, a apus, și asta pentru că a venit era tehnologiei, în care dacă nu ești prezent în lumea virtuală, de fapt nu mai exiști.

Companiile mici și mijlocii care vor să își facă publicitate online au, de acum, la dispoziție un nou instrument cu care vor ajunge direct la clienți, Google AdWords Express. „În mai puțin de 15 minute poți să îți faci campania, fără să ai cunoștințele necesare de marketing online sau SEO. Soluția este ideală pentru companiile mici care nu au nevoie de campanii complexe de reclame, de genul o frizerie, o cofetărie, companii care practic nu sunt vizibile în mediul online”, a declarat pentru Libertatea, Dan Oros, Marketing Manager, Google România.

Tot ce trebuie să faci este să îți stabilești obiectivul, fie că vrei să te sune oamenii, să îți intre în magazin sau pur si simplu să aibă o activitate pe site-ul tău. Google îți stabilește cuvintele cheie în funcție de categoria de business pe care ți-ai ales-o. „Dacă tu vinzi canapele, Google îți ia o serie de cuvinte legate de această afacere iar tu le selectezi pe cele mai apropiate de afacerea ta. Sau dacă ai avut mai multe campanii, el îți optimizează totul în funcție și de acelea. Tu nu trebuie decât să numești campania și apoi să o tagetezi și e gata. Ești online”, mai spune Oros.

Pentru a deveni tot mai vizibil, va trebui să ai un buget lunar, pe care tu ți-l definești și pe care-l poți opri oricând de la a fi cheltuit.  Banii care îți sunt retrași din bugetul programat pentru luna respectivă sunt doar dacă un client a dat clic pe reclama ta sau a sunat direct pe numărul pe care tu l-ai afișat în Google. „Antreprenorii trebuie să înțeleagă că nu plătesc către Google, când cineva le vede anunțul, ci doar când cineva interacționează cu ajutorul acestuia”, a afirmat Oros.

„Compania mea” ia naștere online

Pentru a ajungă și ai succes online va trebui mai întâi să faci câțiva mici pași. Pentru început va trebui să te înscrii în Google „Compania mea”. „În această secțiune avem deja peste 100.000 de companii, care sunt în marea lor majoritate IMM-uri. Iar în momentul în care te pui pe hartă (Google Maps) poți să îți faci un site, în mai puțin de 2 minute. Îți trebuie o adresă de email Google, numele companiei, adresa companiei și domeniul de activitate al acesteia, număr de telefon, adresă web, poze și program de lucru. Dacă nu ai adresă de web, aici intervine Google și te ajută și cu site. Gratuit.”, a afirmat directorul de marketing. AdWords Express optimizează reclamele pentru a atinge obiectivul dorit la un cost cat mai redus.

Cei care au un site, au cu 25-35% vizite și clicuri pentru înregistrările care conțin un site. În plus, 40% dintre oameni care caută informații locale vor să afle programul de lucru. Iar la fel de important este să ai și câteva poze pentru că așa îți crește și impactul, cu peste 40%.

Cei de la Google speră ca în primul an de la lansarea acestui produs să mai strângă încă 100.000 de afaceri pe care să le pună pe hartă și care să își crească afacerile cu ajutorul platformelor pe care ei le-au pus la dispoziție.


Citește și:

VIDEO | Laura Codruța Kovesi: „Nu am niciun motiv să îmi dau demisia. Asistăm la un festival disperat al inculpaților”

Loading...
Comentarii