Producătorul de gadgeturi Fitbit, renumit mai ales pentru smartwatch-urile pe care le produce, va fi cumpărat de Google, care va plăti 7,35 dolari pe o acțiune, arată Business Insider.
Analiștii financiari califică viitoarea tranzacție drept o mișcare îndrăzneață a gigantului internetului, care vrea să-și consolideze poziția pe piața gadgeturilor, în ciuda controalelor autorităților americane în privința respectării datelor cu caracter personal. Dacă tranzacția se va finaliza cu succes, concurentul direct al Google va rămâne doar Apple, care produce Apple Watch-ceasul inteligent.
Google a încercat până acum să producă propriile smartwatch-uri, dar fără succes. În acest timp, Apple a raportat o creștere a veniturilor cu 54% în ultimul trimestru, cu vânzări de 6,5 miliarde de dolari.
Achiziția a fost anunțată pe blogul său de Rick Osterloh, vicepreședintele diviziei de dispozitive și servicii Google.
„De-a lungul anilor, Google a înregistrat progrese cu partenerii din acest spațiu, cu brandurile Wear OS și Google Fit”, a spus el.
„Dar vedem o oportunitate de a investi și mai mult în Wear OS, precum și de a introduce pe piață dispozitivele portabile Made by Google” a precizat vicepreședintele Google.
Nu este clar însă dacă Google intenționează să mențină produsele și mărcile Fitbit sau dacă vrea să utilizeze tehnologia pe care o va achiziționa pentru a crea o nouă linie de ceasuri inteligente Google și alte dispozitive.
Reprezentanții Fitbit au confirmat viitoarea tranzacție, precizând că vor furniza dispozitive compatibile atât cu sistemul Android deținut de Google cât și iOS-ul Apple sau Windows mobile.
Tranzacția se va încheia însă efectiv în 2020 după verificările autorităților de reglementare din SUA, au precizat reprezentanții Fitbit.
Google face deja obiectul unei investigații a Departamentul de Justiție al SUA, iar la dosar lucrează 50 de procurori.
Reacții negative există și din partea publicului, la fel ca și în cazul Facebook și Amazon, pe fondul îngrijorărilor în ceea ce privește gestionarea datelor personale ale consumatorilor. Achiziția Fitbit ar fi deosebit de sensibilă din acest punct de vedere, deoarece dispozitivele urmăresc somnul utilizatorului, ritmul cardiac și culeg alte informații personale.
Google susține că nu va folosi datele personale ale utilizatorilor Fitbit
Vicepreședintele Osterloh a promis însă că Google „nu va vinde niciodată informații personale nimănui” și că datele privind sănătatea culese de Fitbit nu vor fi utilizate pentru anunțurile Google. „Vom oferi utilizatorilor Fitbit posibilitatea de a revizui, muta sau șterge datele lor”, a mai scris Osterloh.
Fitbit a vândut peste 100 de milioane din dispozitivele sale, o colecție de ceasuri inteligente și gadgeturi, care costă între 100 și 200 USD. Totuși, veniturile Fitbit de 1,5 miliarde de dolari la nivelul anului 2018 au scăzut cu 6% față de anul precedent, iar compania a înregistrat o pierdere netă de 186 milioane de dolari. Prețul acțiunilor Fitbit a fost de ani buni într-o scădere relativ constantă.
Coordonatorul și CEO-ul Fitbit, James Park, consideră achiziția Google drept un mijloc de extindere a tehnologiei. „Google este un partener ideal pentru a avansa misiunea noastră”, a spus el. „Cu resursele și platforma globală Google, Fitbit va fi capabil să accelereze inovația în această categorie, și să facă accesibile datele despre sănătate”.
Sursa foto: Fitbit