MENIU CAUTĂ
16 Oct. 2017 17:08 , de Daniel Ionașcu

VIDEO | Nvidia a prezentat cele mai puternice procesoare auto, care pot face mașinile să se conducă singure. Acestea vor apărea pe taxiurile fără șofer

Distribuie

Dacă intenționați ca în viitor să folosiți mașini fără șofer există o bună probabilitate ca acestea să folosească semiconductori Nvidia. Producătorul american de cipuri grafice a dezvoltat cele mai puternice procesoare auto, de 13 ori mai bune decât generația anterioară, iar constorii le pot folosi pentru a realiza mașini complet autonome, scrie Reuters.

Nvidia a mai anunțat că lucrează împreună cu 25 de companii pentru utilizarea acestor cipuri în mașini fără șofer, robo-taxiuri și camioane de marfă autonome.

De altfel, gigantul german DHL Group – cea mai mare companie de logistică din lume, subsidiară a Deutsche Post – a anunțat că va folosi semiconductorii Nvidia pentru înființarea unei flote de autoutilitare autonome, iar aceasta va fi în funcțiune începând cu anul 2019.

Un alt partener al Nvidia este compania germană ZF, care produce componente pentru mașini. Între clienții actuali ai Nvidia se mai găsesc producătorul de mașini electrice Tesla, grupul german Audi, Toyota, dar și Volvo.

De 13 ori mai puternic decât generația anterioară

Aceasta este a treia generație a cipurilor Nvidia Drive PX, cu nume de cod Pegasus, iar acestea au o putere comparabilă cu cea a unui centru de date. Pegasus poate face 320.000 de miliarde de operațiuni pe secundă, de 13 ori mai mult decât linia PX 2. Pegasus este un armăsar înaripat din mitologia greacă.

De altfel, Nvidia areo înclinație pentru utilizarea de nume de cod sugestive. Spre exemplu, clasa de procesoare PX este numită Xavier, după numele unui supererou din seria de filme și benzi desenate X-Men. Xavier putea muta obiectele cu mintea.

Mașini autonome de nivel 5

Un singur procesor din clasa Xavier poate fi folosit pentru realizarea unui autovehicul semi-autonom, nivel 3. Concomitent, o combinație de mai multe procesoare Xavier poate duce la construcția unui autoturism complet autonom, adică de nivel 5, potrivit clasificării experților.

O mașină de nivel 3 are nevoie în continuare de volan și șofer, acesta din urmă trebuind să preia controlul atunci când mașina întâmpină vreo problemă. Autoturismele de nivelul 4 se pot conduce singure atunci când pe străzi există marcaje și demarcări clare între sensuri. În schimb, un automobil autonom de nivelul 5 este capabil să navigheze pe drumuri fără niciun efort din partea șoferului, iar în varianta sa cea mai pură o astfel de mașină nici măcar nu va avea volan sau pedale de frână.

Creșterea puternică a capacității de procesoare a cipurilor utilizate în mașini reprezintă o condiție esențială a dezvoltării de mașini autonome.

Cursă în patru între producătorii de cipuri

Dar Nvidia nu este singura companie în această cursă, chiar dacă procesoarele sale sunt cele mai dezvoltate.

Intel a cumpărat în această primăvară compania israeliană Mobileye, care produce sisteme pentru mașini autonome, cu 15 miliarde de dolari. Concomitent, Intel s-a aliat cu producătorul german BMW și Google, dar și cu producătorul de piese Delphi pentru a realiza propria platformă autonomă până în 2021.

De asemenea, o altă rivală este pe cale să facă cea mai mare tranzacție din istoria domeniului semiconductorilor: Qualcomm vrea să cumpere grupul olandez NXP Semiconductors, care este fosta divizie de cipuri a Philips, cu 38 de miliarde de dolari.

În fine, unul dintre actualii furnizori de cipuri pentru automobile este grupul japonez Renesas. Și acesta a cumpărat anul trecut producătorul american Intersil, cu 3 miliarde de dolari, după cum arăta Bloomberg.

Ce companii vor mașini inteligente

Mașinile autonome vor duce la existența unor taxiuri autonome, așa cum dorește Uber. Serviciul american de transport testează deja astfel de sisteme în Arizona, dar se află la cuțite cu Google, aceasta din urmă acuzând Uber de furt de secrete industriale.

Și Google testează astfel de mașini care se conduc singure, dar și Apple și Samsung, care testează mașini inteligente în California. Mai nou, inclusiv Panasonic dezvoltă un astfel de sistem, despre care oficialii companiei spun că va fi disponibil din 2022.

Concomitent, și Tesla vrea să introducă un serviciu care va permite chemarea unor mașini fără șofer pe o aplicație de tipul Uber.

Producătorul german de componente auto Continental chiar caută specialiști în România pentru a lucra la astfel de sisteme la Timișoara.

În domeniul camioanelor, grupul german Daimler testează la rândul său astfel de soluții.

Loading...
Comentarii