„Cu același tip de echipament”

„Ne uităm să extindem acest sistem, cu alte tipuri de ambalaje. Cu același tip de echipament, pentru că operatorii au făcut deja investiții”, a afirmat Diana Buzoianu. 

Aceasta a precizat că toate aspectele urmează să fie analizate pentru a „ne asigura că nu facem mai mult rău decât bine”.

„Suntem în discuții cu RetuRO tocmai pentru a identifica mai multe tipuri de ambalaje care astăzi nu pot fi puse în aceste echipamente,” a spus Diana Buzoianu.

Ce este Sistemul de Garanție-Returnare (SGR)

Sistemul de Garanție – Returnare presupune ca la achiziția unei băuturi, consumatorul să plătească pe lângă prețul produsului o garanție pe care o va revendica de la aparatele de colectat în momentul în care returnează ambalajul gol. 

Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) reprezintă un instrument de mediu foarte eficace în procesul de susținere a colectării separate în vederea reciclării ambalajelor pentru toate tipurile de băuturi.

De asemenea, SGR este un mecanism prin care anumite părți care sunt implicate în lanțul producător-consumator-reciclator vor organiza un sistem de returnare a ambalajelor nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal cu ajutorul unui stimulent financiar, care poartă denumirea de garanție, aflăm de pe site-ul oficial RetuRO.

Garanția a fost setată în mod uniform la suma de 50 de bani, indiferent de tipul ambalajului sau al conținutul acestuia. Valoarea a fost aleasă astfel încât să fie suficient de mare pentru a motiva consumatorul să returneze ambalajele, dar suficient de mică pentru a nu fi percepută ca o majorare semnificativă a prețului.

În primii 2-3 ani, garanția ar trebui să rămână la această valoare fixă, dar ar putea fi schimbată după ce oamenii se vor acomoda cu sistemul. Comercianții au obligația de a evidenția la raft, cu ajutorul unor etichete, valoarea garanției.

Impactul vizibil al SGR: România, o țară mai curată

Unul dintre cele mai vizibile efecte ale SGR este reducerea cantității de deșeuri aruncate în natură. De la parcuri și străzi până la zonele turistice, sticlele, PET-urile și dozele aruncate sunt din ce în ce mai rare, reflectând o schimbare majoră a comportamentului românilor când vine vorba de ambalajele de băuturi. Astfel, SGR a reușit să transforme colectarea ambalajelor într-un gest firesc, aducând beneficii imediate atât pentru cetățeni, cât și pentru mediu.

În lipsa Sistemului de Garanție-Returnare, o mare parte dintre aceste ambalaje ar fi ajuns pe malurile apelor sau în natură, amplificând impactul negativ asupra mediului. 

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.