Anularea licitației nu apare încă în SEAP, procedura figurând în continuare ca fiind „în desfășurare”. În schimb, pe site-ul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor apare o contestație depusă marți chiar de către câștigători.
Contactat de Libertatea, directorul STB, Mihai Petcu, nu a oferit explicații, spunând că va reveni cu un telefon mai târziu. Ulterior, Petcu nu a mai putut fi contactat.
Directorul STB a confirmat însă pentru Club Feroviar că licitația a fost anulată „din lipsă de fonduri”.
„Noi, STB, nu avem bani dacă nu suntem prinși pe lista de investiții de la primărie. Această achiziție nu a fost prinsă deloc anul trecut”, a spus el. Întrebat despre posibilitatea ca investiția să fie, totuși, cuprinsă în bugetul din acest an al primăriei, având în vedere că proiectul de buget nu a fost încă realizat, Mihai Petcu a evitat să răspundă.
Doi producători români s-au luptat pentru cele 40 de tramvaie
Licitația pentru cele 40 de tramvaie de 18 metri a fost câștigată în iulie anul trecut de Electroputere VFU, potrivit Club Feroviar. Contractul valorează 307,6 milioane de lei. STB a oferit posibilitatea încheierii unui act adițional de prelungire a contractului și de achiziție a încă 60 de tramvaie, pentru încă 461,4 milioane de lei. Valoarea maximă a contractului ajunge astfel la 769 de milioane de lei.
A mai depus ofertă și asocierea Astra Vagoane Călători Arad – Atelierele CFR Grivița.
Epopeea mijloacelor de transport noi din București
Nu este prima licitație de mijloace de transport noi din București care întâmpină probleme.
Astra Vagoane Arad a câștigat contractul pentru 100 de tramvaie noi de 36 de metri, contra turcilor de la Durmazlar, după ce Libertatea a scris despre cum Primăria Capitalei a ignorat șase nereguli în achiziția de la compania turcă, observate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice, și a oferit inițial contractul turcilor.
Pe același model în care a ignorat, printre altele, faptul că tramvaiele turcilor nu au certificat de omologare, unul dintre primele documente pe care o comisie de licitație le verifică, primăria condusă pe-atunci de Gabriela Firea nu a luat în seamă că nici troleibuzele de la Bozankaya nu au un astfel de certificat și a acordat contractul oricum.
La șase luni de la câștigarea contractului de aproximativ 43 de milioane de euro fără TVA de către Bozankaya, municipalitatea a reziliat contractul.
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/1/26/01da7fa45adba980aa096b95fc52370e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/1/27/046ee3cb93427400d9e51f8f5bca62a4.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/1/27/82fceeb4b73596f687e486b8c74672da.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/1/27/90ea97e190ff405f4019e754fdcc5b62.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/1/25/5e9d59a2263a10adb495cace67315ef5.jpg)