Cuprins:
În doar două luni, profitul Toyota a scăzut cu 1,2 miliarde de dolari. Compania japoneză estimează un profit operațional de 3.800 miliarde de yeni (26,1 miliarde de dolari) pentru anul fiscal care se încheie la 31 martie 2026, mult sub așteptările analiștilor de 4.700 miliarde de yeni (30,5 miliarde de dolari americani).
Impactul taxelor vamale asupra industriei auto
Taxele vamale impuse de SUA au afectat semnificativ și alți producători auto. General Motors Co și-a redus estimările anuale de profit cu cinci miliarde de dolari, în timp ce Ford Motor a suspendat previziunile anuale din cauza incertitudinilor.
Deși Toyota și-a majorat producția în SUA, compania încă depinde de importurile de componente auto cheie și de unele modele, aproximativ 1,2 milioane de mașini pe an. Președintele Trump a criticat Toyota pentru vânzarea în SUA a „un milion de mașini fabricate în străinătate”.
Reacția Toyota și a altor producători auto
Directorul general al Toyota, Koji Sato, a declarat recent: „Când vine vorba despre taxele vamale, detaliile sunt încă incredibil de fluide. Este dificil să luăm măsuri sau să estimăm impactul.”
Alți producători auto japonezi au luat măsuri pentru a face față situației. Nissan Motor Co a oprit în SUA noile comenzi pentru SUV-urile produse în Mexic, Honda Motor a mutat o parte din producția din Japonia în SUA, iar Mazda a oprit exporturile către Canada a unui model produs în Alabama.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a17561bdb52e685712bcc4e760afaedf.jpg)
Negocieri și perspective
Negociatorul japonez în materie de taxe, Ryosei Akazawa, a menționat că un producător auto nipon neidentificat pierde aproximativ un milion de dolari pe oră din cauza taxelor vamale. Akazawa și-a exprimat speranța că se va ajunge la un acord până în iunie. În prezent, majoritatea vehiculelor și componentelor auto importate în SUA sunt supuse unei taxe vamale de 25%.
Deficitul comercial al SUA cu Japonia s-a situat la 68,5 miliarde de dolari anul trecut. Hiroshi Namioka, analist la T&D Asset Management Co, a comentat: „Este dificil pentru Japonia să obțină reducerea taxelor vamale americane. În același timp, industria auto este prea importantă pentru Japonia pentru a accepta pur și simplu ceea ce dorește SUA.”
Strategia Toyota
Într-un comunicat, Toyota a declarat: „Ne vom menține operațiunile curente, în timp ce continuăm să ne concentrăm pe reducerea costurilor, urmărind cu atenție evoluțiile din SUA, inclusiv taxele vamale.”
În ciuda acestor provocări, Toyota rămâne liderul pieței auto globale, vânzând anul trecut 10,8 milioane de vehicule la nivel mondial, dintre care mai puțin de un sfert în SUA.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_5037798a68d9c87004648d2e45b7e1c9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ec619b7effb70ca7728c0dd91344db17.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_41899ccee95ceec37ec5184b2a94f9f6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_2bfe52063f17379bcdc742dfbcacc18c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_0a761f1e60c41b52967d3d0212739f80.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_90d890dfdd40eb48db4a76462651ce95.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_42364971d5e8865b25bd6ea93e90992a.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_d10c6ce6c3849a55e798c0e8d22d5757.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_d405d1ceba07123b395653cf6d0d016b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_901ed139de9893336a1f50311023694b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d2b71152b51ea46aa735217d28841a5b.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8c688642b120dfed3a4e06a2005f6198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_e70dcd5f3717b35bc290066cf7e5e726.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_aa2aec30fc1061c9f5d62a6c1d1659db.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_78d7be5af4994920dc05209c0530a213.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_459241b55b06c0aea699beabb5e8102e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_1309ad836f2511cdbfad2c8078752fcf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_500b66dc01107d68915ca3c6d59b1a11.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_fc0cd14b920a23e9798d441c264fa847.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_e3e3326ad4b725df2f5fd490c5b55dd3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_86c570869973ed7a88fdcc6b9ca85b75.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_8846c9bdffb6c0a513138928baf74bb0.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_39e32c41a3d6e31690385ac2c32284b3.png)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.