Impactul financiar asupra Volkswagen

Decizia vine în contextul unor presiuni financiare tot mai mari cu care se confruntă gigantul auto.

Cererea slabă pe piețele-cheie, precum China și Europa, precum și impactul tarifelor americane asupra livrărilor din SUA, au determinat compania să reevalueze strategia de investiții.

Volkswagen și-a redus bugetul de investiții pentru următorii cinci ani la aproximativ 160 de miliarde de euro, o sumă semnificativ mai mică față de planul anterior de 180 de miliarde de euro pentru perioada 2023-2027. 

Arno Antlitz, directorul financiar al grupului, a declarat în octombrie că fluxul net de numerar pentru 2025 ar putea deveni ușor pozitiv, deși inițial se estima că va fi aproape de zero.

Analiștii financiari avertizează însă că presiunile vor continua. Stephen Reitman, analist la Bernstein, a subliniat: „Există cu siguranţă presiune asupra fluxului de numerar în 2026”. 

El a adăugat că Volkswagen trebuie să găsească soluții pentru reducerea cheltuielilor și creșterea profitului operațional.

Fabrica Volkswagen din Dresda: trecut și viitor

Uzina din Dresda, deschisă în 2002, a produs mai puțin de 200.000 de vehicule de la inaugurare, un volum redus comparativ cu alte facilități ale companiei.

Vederi aeriene ale fabricii de producție a mașinii electrice Volkswagen (VW) ID.3 a constructorului auto german Volkswagen, la „Fabrica transparentă” (Glaeserne Manufaktur) a constructorului auto german Volkswagen (VW) din Dresda, Germania de Est, pe 14 mai 2025.
Grupul Volkswagen intenționează să întrerupă producția de mașini la această fabrică la sfârșitul anului 2025. Foto: Profimedia

Inițial concepută ca un simbol al excelenței inginerești Volkswagen, fabrica a asamblat modelul de lux Phaeton până în 2016, devenind ulterior un reper al strategiei de electrificare a grupului.

Thomas Schäfer, șeful mărcii Volkswagen, a declarat recent: „Din perspectivă economică a fost esenţială”, referindu-se la decizia de închidere a fabricii.

Închiderea fabricii din Dresda face parte dintr-un plan mai amplu de reducere a capacităților de producție din Germania. 

Acest plan include și eliminarea a aproximativ 35.000 de locuri de muncă la marca Volkswagen în țară.

În viitor, fabrica va fi transformată într-un campus de cercetare, în colaborare cu Universitatea Tehnică din Dresda. Proiectul se va concentra pe dezvoltarea inteligenței artificiale, roboticii și semiconductorilor. 

Volkswagen și universitatea s-au angajat să investească împreună 50 de milioane de euro în următorii șapte ani.

Compania a anunțat că va continua să utilizeze locația pentru livrarea de automobile către clienți și ca obiectiv turistic, menținând astfel o prezență în Dresda.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.