De Rodica Dirzu,

Cum mănânci fără să te îngrași. Cât și ce trebuie să mănânci

Mănâncă fibre

Acestea sunt aliați prețioși în lupta cu kilogramele. Pe de-o parte blochează grăsimile, deci evită stocarea lor, pe de altă parte impulsionează tranzitul. Poți mânca fulgi de ovăz, fructe și legume uscate (linte, mazăre), prune uscate și legume verzi. Acestea sunt foarte bogate în fibre. Dar nu trebuie să consumi fibre la fiecare masă, fiindcă pot deveni iritante pentru intestine. Cel mai bine este să te mulțumești cu 3 linguri de fulgi de ovăz în iaurt sau o mână de legume verzi la prânz, de exemplu.

Mănâncă trei mese pe zi

Dacă vrei să mănânci fără să te îngrași e bine să te limitezi la trei mese pe zi (dimineață, prânz și seară). Nutriționiștii consideră că gustarea de după-amiază nu e bună, chiar dacă mănânci foarte puțin, fiindcă duce la creșterea secreției de insulină, care stimulează stocarea grăsimilor. Cel mai bine este să mănânci la ore fixe, pentru a putea repartiza corect caloriile consumate pe parcursul zilei. Mănâncă bine dimineața și la prânz (cu o mică plimbare de 30 de minute după) și cina ia-o cât mai devreme posibil, pentru a reduce stocarea grăsimilor și a ameliora digestia. Dacă vei mânca consistent la prânz nu vei mai simți nevoia de gustare. Dacă vei lua cina la 18 sau 19 nu vei mai simți nevoia să ronțăi ceva și vei fi sătulă până a doua zi la micul dejun.

Mănâncă încet și în cel puțin 20 de minute

Organismul nostru are nevoie de cel puțin 20 de minute pentru a trasmite creierului senzația de sațietate. Dacă vei mânca mai repede creierul nu are timp să-și dea seama și vei mânca mai mult decât este necesar. Ideal ar fi să stai 30 de minute și să mesteci foarte bine alimentele. În acest fel vei reduce activitatea intestinelor și vei ușura digestia. Atenție, însă! Prelungirea mesei nu înseamnă și mărirea cantității de alimente.

Gigi Marian Osoloș, coregraful școlii de dans din Constanța care își abuza fizic și sexual elevele, folosea relațiile cu anumiți ”grei” din PSD ca să le terorizeze
Recomandări

Gigi Marian Osoloș, coregraful școlii de dans din Constanța care își abuza fizic și sexual elevele, folosea relațiile cu anumiți ”grei” din PSD ca să le terorizeze

Nu neglija niciun aliment

Cu cât te privezi mai mult, cu atât riști să clachezi. Evident, trebuie să consumi cu moderație și să nu abuzezi de dulciuri și materii grase. Dar să le proscri complet nu e o soluție fiindcă se va solda cu excese alimentare și cu luarea în greutate. Sfatul este să mănânci un desert ca la restaurant, adică o porție. Acasă, dacă iei o bucată de plăcintă, sigur o vei lua și pe a doua, sau chiar a treia.

Cum mănânci fără să te îngrași. Hidratează-te și consumă ceaiuri drenante

Hidratează-te corect

Nu este ușor să consumi mai multe lichide, dar nici imposibil. Hidratarea favorizează eliminarea apei, deci eviți retenția care atârnă greu la cântar. În plus, reduce și foamea. Bea apă, ceai, cafea, supe sau ciorbe, chiar și sucuri, dar nu foarte dulci. Nu toată lumea iubește apa, deci o poți înlocui și cu alte lichide. Cantitatea este de 1,5 l pe zi. Nu e bine să exagerezi fiindcă astfel elimini mineralele din corp.

Incredibila călătorie a unui proaspăt demnitar. De la postări despre „Raluca Trotski Turcan” la funcția de consilier al acesteia
Recomandări

Incredibila călătorie a unui proaspăt demnitar. De la postări despre „Raluca Trotski Turcan” la funcția de consilier al acesteia

Folosește drenante naturale

Adică ceai verde, coada calului, ortosifon. Consumând aceste ceaiuri drenante vei evita retenția de apă. Iată cum prepari infuziile: varsă 4 linguri rase de frunze și vârfuri de flori într-un litru de apă care clocotește. Lasă la infuzat 5 minute și strecoară. Bea 3 cești pe zi, timp de o săptămână, apoi două săptămâni bea coada calului și continuă așa timp de 3 luni. Pentru infuzia de coada-calului pune 4 linguri de tije într-un litru de apă clocotită, lasă 10 minute la infuzat și strecoară. Contraindicații: coada-calului este contraindicată celor care suferă de tulburări cardiace, hepatice sau renale și în sarcină sau alăptare. Remediile naturale nu sunt inofensive. Înainte de a le utiliza este bine să ceri sfatul unui medic sau farmacist.

Povestea lui Gheorghe Drăguț care a trăit mereu cu moartea la poartă. Cum s-a vindecat de cancerul la ficat
Recomandări

Povestea lui Gheorghe Drăguț care a trăit mereu cu moartea la poartă. Cum s-a vindecat de cancerul la ficat

Dormi bine ca să nu te îngrași

Somnul are un impact foarte puternic asupra greutății. Cu cât dormi mai puțin, cu atât vei mânca mai mult, spun nutriționiștii. De ce? Fiindcă dacă nu dormi destul corpul va compensa lipsa de energie, cerând mai multă mâncare. În plus, lipsa somnului contribuie la stres. Această stare favorizează comportamente alimentare excesive. Ideal este să dormi 8 ore pe noapte. În realitate unii oameni au nevoie de mai puțin somn, alții mai mult. Dacă nu poți dormi prea mult noaptea, încearcă să ai un somn de 15-20 de minute în timpul zilei.

Nu te ridica sătul de la masă

E bine să te ridici de la masă, fiindu-ți încă foame. Atunci înseamnă că ai consumat cantități rezonabile, fără riscul de a te îngrășa. Evident, la anumite ocazii poți încălca regula.

Gătește pentru a-ți reduce pofta de mâncare

În timp ce gătești pofta de mâncare scade până la zero. Inspirând mirosurile mâncării transmiți semnale creierului care va începe digestia. Astfel, după ce vei începe să mănânci sațietatea va apărea mai repede și vei mânca mai puțin. Iată de ce este indicat să-ți pregătești mesele. Atenție: a gusta din mâncare nu înseamnă a ciuguli.

Mergi zilnic pe jos

Sau fă exerciții fizice în mod regulat, chiar în doze mici. Poți merge pe jos, poți urca scările, te poți plimba cu bicicleta. Orice numai să nu stai. Aceste activități te ajută să mănânci normal fără să depui.

Alimente care nu îngrașă

Tije de țelină. Sunt crocante, sunt extrem de sănătoase și nu numai că nu îngrașă, ba din contră, ajută la slăbit. Iar asta, indiferent de cantitatea consumată!

Vinetele sunt unele dintre legumele cele mai bune la gust și mai prietenoase cu silueta. Totul e să le prepari la grătar sau la cuptor, cu foarte, foarte puțin ulei.

Dovleceii “se comportă” exact ca vinetele, dacă îi gătești light, iar gustul lor e inegalabil.

Citricele nu îngrașă, ca restul fructelor; în plus, sunt minunate pentru digestie și, datorită conținutului ridicat de vitamina C, pentru aspectul pielii. Așadar, trei beneficii dintr-o lovitură!

Pepenele roșu și cel galben au efect diuretic, adică te ajută să elimini din organism apa în exces. În plus, poți mânca până te saturi, fără grija cântarului.

Vezi și ce alte fructe nu ingrasa

Sfecla intensifică arderea grăsimilor. Consum-o în salate, în sucuri și vei vedea rezultate în scurt timp.

Ouăle sunt unele dintre cele mai sănătoase surse de proteine și nutrienți – conțin o serie de vitamine din complexul B, vitaminele A și E, acid folic, calciu, fier, fosfor, zinc și seleniu. Fierbe-le, nu le prăji și astfel vei împușca din iepuri, cum se spune: îți vei menține silueta și vei da organismului tău nutrienți de calitate.

  • Notă: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic specialist. Vă recomandăm, înainte de a încerca orice tratament sau dietă, să consultați medicul și să urmați indicațiile acestuia.

Citeşte şi:

Cum să te îngrași sănătos. Trucuri rapide și eficiente

De ce întârzie menstruația

Cum scapi de burtă. Ce este recomandat să mănânci pentru a scăpa de burtă

Ilie Dumitrescu a avut o aventura cu o femeie maritata. A spus cine este: "Omul m-a sunat și mi-a spus: «Am o familie și te rog să încetezi»"
GSP.RO

Ilie Dumitrescu a avut o aventura cu o femeie maritata. A spus cine este: "Omul m-a sunat și mi-a spus: «Am o familie și te rog să încetezi»"

Horoscop 21 ianuarie 2020. Peștii se găsesc dominați de gânduri negre
HOROSCOP

Horoscop 21 ianuarie 2020. Peștii se găsesc dominați de gânduri negre