Oferta din acest an este pentru toate gusturile: cozonaci cu merișoare, cu portocale, ciocolată, fistic şi, bineînțeles, cozonacii clasici cu nucă, stafide şi rahat, iar prețurile sunt puțin mai ridicate decât în 2023.
„Preţurile au crescut doar cu rata inflaţiei, însă, din punct de vedere cantitativ, producţia de cozonaci va fi în scădere cu 3-5% în perioada Sărbătorilor de Iarnă. Avem motive de bucurie în ceea ce priveşte exportul de cozonaci, care a crescut cu 30% faţă de anul trecut. Exportăm în Anglia, Statele Unite, Canada, în toate ţările unde sunt comunităţi mari de români. Însă, cea mai mare creştere o avem în Anglia, unde cozonacii româneşti se vând peste tot, nu doar în magazinele preferate de români”, a spus Popescu.
Şeful ROMPAN a precizat că, în prezent, industria se confruntă cu probleme legate de plafonarea adaosului la anumite produse în zona de retail, dar şi de lipsa forţei de muncă.
„Noi avem o problemă legată de plafonarea adaosului comercial, pentru că unii retaileri au această practică: pentru produsele din import pun adaos comercial mic, iar pentru produsele româneşti, ca să le aducă la acelaşi nivel de preţ, pun adaos comercial mare, iar românii preferă astfel să cumpere produsele din import”, a explicat Aurel Popescu.
În ceea ce privește forța de muncă, șeful ROMPAN spune că industria stă din ce în ce mai rău.
”Acum ne e frică şi cu Schengen-ul ăsta, pentru că vom avea de suferit. România nu o să mai fie competitivă nici pentru forţa de muncă din ţările asiatice. Ăştia pleacă şi pe jos în Germania”, a spus Popescu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro