Mergi direct la conținut »
De ce a fost reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN7 al  Centurii Capitalei
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > De ce a fost reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN7 al Centurii Capitalei

De ce a fost reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN7 al Centurii Capitalei

Contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între Autostrada 1 (A1) şi Drumul Național 7 (DN7) al Centurii Capitalei a fost reziliat, anunță Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin intermediul unui comunicat.

De Dragoș Tănase,

Decizia a fost luată după ce reprezentanţii CNAIR au constatat că Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidegisn SRL a abandonat practic şantierul.

„După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în şantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nicio activitate. În plus s-a observat că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze”, se arată în comunicat.

În acest context, CNAIR i-a transmis Antreprenorului nu mai puţin de 5 notificări, prin care a cerut acestuia să finalizeze lucrările restante.

Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentaţiilor necesare exproprierii suprafeţelor de teren afectate de lucrări, deşi această obligaţie revenea Antreprenorului, conform contractului.

După finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide modalitatea de continuare a lucrărilor restante.

Ca urmare a rezilierii contractului, Antreprenorului i se vor percepe penalităţi de întârziere, i se va reţine garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului şi i se va emite un certificat negativ, care nu îi va mai permite să mai participe la licitaţii publice în România sau în alt stat membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.

Contractul pentru construcţia Sectorului Centurii Bucureşti cuprins între A1 şi DN 7 a fost semnat în luna noiembrie 2011, între CNAIR SA şi Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidesign SRL, iar lucrările ar fi trebuit să fie finalizate încă din august 2014.

Proiectul, cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, care are o lungime totală de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum naţional, reabilitarea a 2 poduri şi pasaje şi construcţia a 4 poduri şi pasaje noi.

Recent, Viorica Dăncilă a declarat că ia în calcul demiterea şefului CNAIR, Narcis Neaga. Premierul îşi face departament intern pentru monitorizarea marilor proiecte de investiţii.

FOTO: Radu Țuțulan (Arhivă)


Citește și:

CNAIR a primit ofertele pentru construcţia de Drumuri Expres în Moldova, Muntenia şi Dobrogea

O mașină a lovit un cerb pe A10, în Alba. Cum explică CNAIR incidentul

Grav accident în Brașov între o dubă CNAIR și o mașină. Opt victime, în urma ciocnirii violente / FOTO

Close
Închide
  Close