De Ioana Vochin,

Tim Cook a explicat că giganţii tech trebuie să implementeze instrumente care să ajute la reducerea fluxului de informaţii false, însă fără să încalce libertatea de exprimare de care dispun oamenii pe reţelele sociale.

”Traversăm această perioadă în care, din păcate, căştigătorii sunt cei care îşi investesc timpul în obţinerae unui număr cât mai mare de click-uri, fără să spună adevărul. Asta ucide într-un fel minţile oamenilor”, a declarat CEO-ul Apple.

De asemenea, acesta a declarat că este datoria companiilor să creeze instrumente adecvate pentru reducerea fenomenului ştirilor false.

”Trebuie să facem asta fără să călcăm peste libertatea de exprimare sau libertatea presei, dar trebuie să-l ajutăm şi pe cititor. Prea mulţi dintre noi sunt în categoria celor care se plâng şi nu ştiu încă ce pot să facă”, a explicat Tim Cook.

Directorul  Apple a explicat că această campanie de eliminare a ştirilor false ar însemna că ”publicaţiile de încredere, sincere, profunde şi care nu recurg la senzaţionalism vor câştiga din nou”.

”Ridicarea ştirilor false este o chestie pe termen scurt. Nu cred că oamenii vor asta”, a continuat Tim Cook. De asemenea, acesta a cerut educarea copiilor cu privire la impactul pe care-l au ştirile false.

Știrile false, impact major în campania electorală din SUA

Știrile false ar fi avut un impact major în timpul campaniei electorale din Statele Unite și chiar l-ar fi ajutat pe Donald Trump să-și învingă rivala, pe Hillary Clinton. Chiar și un român a avut un site unde a promovat știri, care pot fi catalogate drept false, în favoarea lui Donald Trump.

Chiar și după ce Donald Trump și-a preluat mandat de președinte, administrația sa a cultivat în continuare aşa-numitele ”fapte alternative”.

Purtătorul de cuvânt prezidenţial a susţinut public că cea mai mare mulţime din istorie a participat la ceremonia de învestire a miliardarului republican şi a catalogat drept mincinoasă presa care a transmis alte informaţii. Asta deși mai multe fotografii au demostrat că o mulţime mult mai redusă a participat la ceremonia lui Donald Trump prin comparaţie cu oamenii care au asistat în 2009 la învestirea lui Barack Obama.

Facebook și Google, campanie împotriva știrilor false

În acest context, în Europa au apărut îngrijorări că anumiţi internauţi ar putea să distribuie informaţii false pe Facebook. Astfel, în Franța, Google și Facebook au lansat o campanie împotriva știrilor false, mai ales că francezii își aleg noul președinte în lunile aprilie și mai.

Luna trecută, Facebook a demarat o iniţiativă similară împotriva ştirilor false şi în Germania, unde mai mulţi oficiali guvernamentali şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu posibilitatea ca ştirile false şi discursurile care incită la ură să fie publicate online şi să influenţeze alegerile parlamentare din septembrie, în cadrul cărora cancelarul Angela Merkel va încerca să obţină al patrulea mandat.