Concret, examenul pentru obținerea carnetului de șoferi va avea trei probe practice, fiind reintroduse poligonul și traseul de noapte, plus proba teoretică.
Respingerea candidatului la una dintre aceste probe presupune reluarea întregului proces de examinare, dar nu mai devreme de 30 de zile de la ultima examinare, se arată în proiect.
„Cred că ne-am săturat cu toții să vedem victime și decese pe șoselele din România, în care cel mai frecvent sunt implicați tineri și tinere, cei mai mulți cu vârste sub 30 de ani. În ultimii 26 de ani, condițiile și modalitățile de instruire și de examinare a noilor conducători de autovehicule s-au relaxat atât de mult, încât nu m-ar mira ca, din populism, să auzim că s-a renunțat definitiv la examinare, iar permisul se obține mai ușor decât un bilet de autobuz, poate chiar prin SMS! Slaba pregătire și slaba examinare a conducătorilor auto este resimțită direct și în buzunarul conducătorilor auto, fiind penalizați prin intermediul primelor de asigurare de răspundere civilă obligatorie, care, în cazul tinerilor de sub 30 de ani, ajung la niveluri care depășesc valoarea mașinii”, spune deputatul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro