Cuprins:
Un nou raport analizează ritmul de degradare a bateriilor EV. Experții au intervievat peste 3.500 de proprietari de vehicule electrice pentru a evalua scăderea autonomiei mașinilor de-a lungul anilor.
Bateria se degradeză în timp
Rezultatele arată că, pentru modelele înmatriculate în urmă cu șapte ani, autonomia a scăzut, în medie, cu 7%.
„Ca orice baterie, și cele din vehiculele electrice se degradează în timp”, se precizează în raport. Cu toate acestea, studiul indică faptul că degradarea bateriei nu este atât de accentuată în primii ani de utilizare pe cât s-ar putea crede.
Raportul vine în contextul unui alt studiu care susține că vehiculele electrice sunt chiar mai fiabile decât cele pe benzină sau motorină. Organizația care a realizat cercetarea a investigat îngrijorările legate de durata de viață a bateriilor EV, comparând fenomenul cu scăderea capacității bateriilor de la laptopuri sau smartphone-uri.
Analiza a relevat că pentru mașinile înmatriculate în 2017 sau 2018, autonomia a scăzut, în medie, cu 7%, ceea ce înseamnă că un vehicul care inițial parcurgea 180 de mile ar avea acum o autonomie de aproximativ 167 de mile.
Pentru modelele achiziționate între 2019 și 2020, scăderea a fost de 4%, iar pentru cele din 2021 până în 2024, autonomia a scăzut cu doar 3%.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a30a1a85e1efe97f6bee07563b7332c4.webp)
Vremea și frecvența încărcării influențează durata de viață a bateriei
Frecvența încărcării și viteza de încărcare influențează durata de viață a bateriei, la fel ca și condițiile climatice. În țările cu temperaturi scăzute, cum este Marea Britanie, bateriile EV pot pierde până la 40% din autonomie pe vreme rece și se încarcă mai lent.
Deși producătorii oferă garanții de 7-8 ani pentru baterii, acestea includ de obicei o limită minimă de performanță, cum ar fi un prag de sănătate a bateriei de 70%. O reducere de 30% a autonomiei poate afecta semnificativ utilizarea zilnică a unui vehicul, ceea ce ar putea influența decizia cumpărătorilor.
În plus, costul ridicat al vehiculelor electrice – cu o medie de aproximativ 46.000 de lire sterline în Marea Britanie – și incertitudinea privind valoarea lor de revânzare descurajează mulți clienți.
De asemenea, îngrijorările legate de riscul incendiilor, cum a fost cazul unui incident major într-o parcare din Coreea de Sud, sporesc reticența consumatorilor.
Astfel, deși vehiculele electrice oferă avantaje în ceea ce privește fiabilitatea și sustenabilitatea, provocările legate de autonomie, infrastructură, costuri și siguranță rămân factori esențiali în decizia de cumpărare.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1670b4f7a2c7f914146926dad0c1165d.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_783c1fdfdd032e30c26d61051cf523a1.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_747001f1a36aa1ca133d41195e836267.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2eefc77056bd7fc4992788b1d2183224.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_350830656eba9deb8021852b62e7a660.jpg)