Românii rămași în aeroport au transmis că aveau bilete pentru cursa de la ora 20.40 spre București, dar compania le-a refuzat îmbarcarea.
„Le-am predat și mi-au anulat check-in-ul făcut online”, a declarat Petru Slupa, un pasager, pentru Europa Liberă.
El acuză că miciun reprezentant al companiei nu se află pe aeroportul spaniol pentru a le oferi detalii suplimentare celor afectați.
„Ne-au refuzat îmbarcarea, nouă și altor aproximativ 40 de oameni pe motiv că nu sunt suficiente locuri în avion. Nu se cunosc motivele, niciun reprezentant de la Wizz nu a fost prezent. O bătaie de joc”, a declarat Petru Slupa.
Oamenii și-au cumpărat bilete în urmă cu 15 zile pe internet și au aflat, din discuțiile cu personalul de la aeroport că o situație similară a fost și în urmă cu o seară.
În cele din urmă, pentru că era însoțit de doi copii minori, personalul aeroportului a găsit o soluție pentru îmbarcarea familiei Slupa, dar celorlalți români li s-a comunicat că nu mai există zboruri până duminică.
Compania WizzAir a transmis duminică, pentru Libertatea, că situația a fost cauzată de o schimbare de ultim moment a aeronavei cu una cu o capacitate mai redusă, nefiind vorba despre un overbook precum susțin pasagerii nemulțumiți.
„Din când în când, mai ales într-un context dinamic şi în continuă schimbare, care variază de la restricţii volatile la vârfuri în ceea ce priveşte cererea pe multe rute de vară, s-ar putea întâmpla ca Wizz Air să fie obligată să facă schimburi operaționale de ultim moment ale aeronavelor pentru a menține operațiunile de zbor, așa cum este practica normală în industria aviației”, a precizat WizzAir.
Compania cere scuze pasagerilor afectați și precizează că ei au primit rambursare integrală a biletului sau li s-a asigurat rezervare la următorul zbor cu asigurarea hotelului pentru cazare.
„Toți pasagerii afectați primesc rambursare integrală sau rezervare la următorul zbor, primesc cazare la hotel și sunt despăgubiți în conformitate cu legislația privind drepturile pasagerilor”, a transmis WizzAir.
Spania este în zona roșie pe harta COVID a Europei, care obligă la carantină la revenirea în țară, după creșterea numărului de cazuri.
Răspunsul complet al companiei Wizz Air:
“Din când în când, mai ales într-un context dinamic şi în continuă schimbare, care variază de la restricţii volatile la vârfuri în ceea ce priveşte cererea pe multe rute de vară, s-ar putea întâmpla ca Wizz Air să fie obligată să facă schimburi operaționale de ultim moment ale aeronavelor pentru a menține operațiunile de zbor, așa cum este practica normală în industria aviației. În cazul puțin probabil în care singurul avion disponibil pentru schimb este unul care poate găzdui un număr mai mic de pasageri, unor pasageri li se poate refuza îmbarcarea, lucru pe care Wizz Air îl regretă sincer. Toți pasagerii afectați primesc rambursare integrală sau rezervare la următorul zbor, primesc cazare la hotel și sunt despăgubiți în conformitate cu legislația privind drepturile pasagerilor.
Echipa Wizz Air este conștientă de importanța mobilității în această perioadă, în special după lunga perioadă de restricții din multe țări și face toate eforturile posibile pentru a efectua toate zborurile și pentru a transporta toți pasagerii în siguranță către destinațiile lor preferate. Wizz Air continuă să lucreze pentru a reduce la minimum aceste situații de refuz la îmbarcare și își cere scuze sincer tuturor pasagerilor afectați pentru orice inconvenient cauzat.”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro