Lanțurile de restaurante și cafenele precum McDonalds, Burger King, Starbucks și Subway se vor confrunta cu ceea ce ecologistii au numit o „revoluție”, de la 1 ianuarie, pe măsură ce noi măsuri inovatoare intră în vigoare în Franța pentru combaterea deșeurilor.
O mare parte din industria fast-food folosește un model economic construit pe cutii, pahare și ambalaje de uz casnic pe care clienții le aruncă din tavă într-un coș imediat după ce mănâncă.
Conform noilor reguli, orice restaurant cu peste 20 de locuri, inclusiv cantine, patiserii, magazine de fast-food și sushi, va trebui să ofere clienților care mănâncă pahare, farfurii, vase și tacâmuri reutilizabile și lavabile.
Cele aproximativ 30.000 de magazine fast-food din Franța servesc 6 miliarde de mese pe an, generând aproximativ 180.000 de tone de deșeuri. Grupurile de mediu au spus că 55% din acestea au fost generate de oamenii care mănâncă.
„Suntem extrem de fericiți că acest lucru intră în sfârșit în vigoare”, a declarat Alice Elfassi, șefa de afaceri juridice a ONG-ului Zero Waste France, care a susținut această măsură într-o lege care a fost publicată în 2020, dar care a dat companiilor timp până în 2023 să se pregătească.
Oricine comandă mâncare la pachet, de exemplu de la McDonalds, va primi în continuare ambalaje de unică folosință. Dar grupurile ecologiste speră că acestea ar putea fi schimbate și în viitor, de exemplu, iar clienții să lase o garanție pentru ambalajele reutilizabile și să le returneze.
Noua lege presupune că burgerii și sandviciurile nu mai pot fi serviți într-o cutie, dar pot fi în continuare ambalați în hârtie.
Toate celelalte alimente, inclusiv cartofi prăjiți, bucăți de pui, pizza, înghețată sau prăjituri, trebuie servite cu tacâmuri și farfurii refolosibile, iar băuturile în pahare refolosibile, spălate la 60 de grade Celsius ca în restaurantele normale.