Cuprins:
Marca sa destinată pieței de masă a ajutat compania să se evidențieze într-o piață altfel lentă.
Xpeng a livrat 30.453 de mașini luna trecută, inclusiv peste 15.000 de unități ale vehiculului său mai ieftin, Mona. Compania a anunțat aceste cifre în weekend, notează CNBC.
Livrări puternice pentru Xpeng
Modelul Mona M03, care include un sistem de asistență la condus de bază, a depășit 15.000 de unități livrate lunar începând cu decembrie, conform datelor companiei.
Xpeng a declarat, de asemenea, că cererea puternică pentru asistența la condus a propulsat livrările sedanului său electric P7+ la peste 30.000 de unități în mai puțin de trei luni de la lansarea din noiembrie.
Potrivit analiștilor, noile vehicule planificate de Xpeng îi oferă companiei „o șansă bună de a-și extinde momentul solid al livrărilor”.
Contextul pieței auto chineze
Perioada ianuarie-februarie tinde să fie sezonier slabă pentru vânzările de mașini din China, perioadă care coincide cu săptămâna de Anul Nou Lunar, cea mai mare sărbătoare a țării.
Piața auto locală rămâne extrem de competitivă, cu producători tradiționali și nou-veniți grăbindu-se să reducă prețurile și să lanseze vehicule cu noi dotări.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_daa836a015e991caa1bed8ee70b2a342.jpg)
Alte mărci chineze de mașini electrice
Compania de smartphone-uri Xiaomi a livrat peste 20.000 de mașini electrice pentru a cincea lună consecutivă în februarie. Săptămâna trecută, a redus prețul de pornire al sedanului său electric de lux, SU7 Ultra, la 72.750 dolari, de la 111.878 dolari.
Gigantul industriei, BYD, a raportat vânzări de 318.233 de vehicule cu energie nouă pentru pasageri în februarie, în ușoară creștere față de luna precedentă. Luna trecută, compania a anunțat că implementează asistența la condus pentru o gamă largă de mașini și integrează inteligența artificială de la DeepSeek.
Zeekr, deținut de Geely, a livrat 14.039 de unități în februarie, în creștere față de cele 11.942 livrate în luna precedentă, conform cifrelor companiei.
Mărci de vechicule electrice care au întâmpinat dificultăți în februarie
Livrările Li Auto au scăzut la 26.263 de unități luna trecută, de la 29.927 în ianuarie, potrivit companiei. Vehiculele sale cu prețuri premium au fost populare în rândul consumatorilor chinezi, deoarece vin cu un rezervor de combustibil pentru extinderea autonomiei bateriei.
Livrările Nio au scăzut la 13.192 de unități în februarie, de la 13.863 în luna precedentă. Compania a anunțat un plan de finanțare pe cinci ani, cu dobândă 0%, pe 1 februarie, într-o încercare de a stimula vânzările.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_51c85ce42970b6cdd5f14640163ed5cb.jpg)
Aito, marca deținută de Seres care utilizează tehnologia Huawei, a raportat cele mai scăzute livrări dintr-un an, cu 21.517 unități în februarie, conform analizei realizate de sursa citată asupra cifrelor disponibile public.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1670b4f7a2c7f914146926dad0c1165d.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_1ea20b6b0dedfb8ae90a9f809242e96f.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_c92b13e8f3a06c79355a674a87e41c50.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2eefc77056bd7fc4992788b1d2183224.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d879aedb07b38409d87aeb354e060f41.jpg)