Acuzațiile, care datează din ultimii zece ani, au fost depuse într-un tribunal federal din California, iar propunerea de soluționare necesită încă aprobarea unui judecător.
Procesul susține că Apple ar fi folosit Siri pentru a obține conversațiile utilizatorilor, chiar și atunci când aceștia nu activau asistentul virtual.
Asistentul Siri se activează atunci când utilizatorii spun „Hei; Siri”.
În plus, unele dintre aceste înregistrări ar fi fost partajate cu agenții de publicitate pentru a vinde produse consumatorilor.
Clienții afectati, inclusiv reclamanta principală Fumiko Lopez, susțin că au fost înregistrați fără permisiune și au primit reclame personalizate, inclusiv pentru produse precum adidașii Nike.
Echipa juridică a Apple a declarat că va confirma că compania a „șters definitiv înregistrările audio individuale Siri colectate de Apple înainte de octombrie 2019”.
Dacă înțelegerea este aprobată, clienții care au deținut iPhone-uri și alte dispozitive Apple între 17 septembrie 2014 și sfârșitul anului trecut pot solicita despăgubiri de până la 16 lire sterline pentru fiecare dispozitiv echipat cu Siri.
În ciuda soluționării, Apple nu recunoaște nicio infracțiune în această înțelegere.
Cazul Siri contrazice angajamentul de lungă durată al Apple, folosit ca punct de vânzare în ultimii ani, de a proteja confidențialitatea clienților săi.
Șeful Apple, Tim Cook, a încadrat adesea acest efort ca pe o luptă pentru păstrarea unui „drept fundamental al omului”.
Acest caz se adaugă altor acțiuni legale cu care se confruntă Apple, inclusiv un proces de 400 de milioane de lire sterline în 2024 pentru încetinirea intenționată a dispozitivelor din SUA.