„Au turnat asfalt ca să dea bine la presă!”
Imaginile cu strada crăpată, de care s-au plâns șoferii care au trecut pe acolo, au început să circule pe rețelele de socializare.
„Cu patru zile înainte de alegeri, Iohannis, Orban și Bode au dat drumul la Varianta de Ocolire Bacău. Fără parapeți de protecție pe 3 kilometri, fără dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație. Au turnat asfalt ca să dea bine la presă. Câteva ore mai târziu, primele mașini își spărgeau jantele în găurile apărute la rosturile nefinisate. Vă mai aduceți aminte de inaugurarea lui Ponta din 2014 (autostrada Orăștie-Sibiu – n.r.)? Este că nu avem nici o diferență?”, scrie un internaut, care a trimis fotografiile pe contul de socializare al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Dată în folosință, dar nerecepționată
În scurt timp, a sosit și replica CNAIR, pe contul de Facebook. Compania susține că deteriorările apărute au fost determinate de o „eroare de fabricație” a unui rost de la podul aflat la kilometrul 3 al străzii, pe partea dreaptă. „Antreprenorul a semnalizat zona respectivă și a executat în regim de urgență lucrările de remediere, astfel încât la această oră se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea Variantei de Ocolire Bacău”, se arată în punctul de vedere al CNAIR.
În aceeași postare, compania dezvăluie că, „până la recepția la terminarea lucrărilor, constructorul mai are de realizat astfel de rosturi”. Prin urmare, circulația pe centură se desfășoară cu restricție de viteză de 90 km/h.
Postarea CNAIR a produs numeroase comentarii pe pagina de socializare.
„Graba strică treaba! Ce se întâmpla dacă se deschidea peste o săptămână sau două, când era gata? Dar așa se întâmplă când politicul decide”, comentează un internaut.
Lucrările, adjudecate de firma lui Umbrărescu
Centura ocolitoare a Bacăului are o lungime totală de 30,8 kilometri, din care 16,2 kilometri în regim de autostradă. Tronsonul este parte a Autostrăzii A7 Bacău-Pașcani-Siret, fiind totodată și primul în regim de autostradă din Moldova.
Lucrările au demarat pe 8 martie 2019, fiind executate de asocierea Spedition UMB – Tehnostrade. Contractul încredințat asocierii conduse de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu se ridică la 668,3 milioane de lei fără TVA.
În data de 23 octombrie, Ziarul de Bacău consemna că firmele constructoare fac asfaltări de noapte pe podul ridicat peste râul Bistrița.
Un internaut a publicat chiar și un filmuleț pe YouTube cu asfaltările care se făceau pe pod.
În imaginile filmate cel mai probabil cu o dronă se poate vedea cum utilajele asfaltează de zor unul dintre sensurile de mers ale podului dublu care traversează râul Bistrița.
Orban: „Nu este nici o coincidență”
Premierul Ludovic Orban a declarat vineri că groapa din centura proaspăt inaugurată este o „defecțiune care va fi remediată în cel mai scurt timp”, scrie g4media.ro.
Întrebat de ce a fost inaugurată centura dacă nu era gata, premierul a afirmat că „era gata de dat în circulație”. „Nu avem obiceiul să ținem tronsoanele de infrastructură de transport pe care se poate da drumul la circulație ca și muzeu. Deci, din punct de vedere al dării în circulație, decizia a fost corectă”, a spus Orban.
Prim-ministrul consideră că „nu este nici o coincidență” că și centura a fost inaugurată pe finalul campaniei electorale. „Când se termină lucrările, atunci le punem la dispoziția cetățenilor”, a afirmat premierul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro