În fiecare din ultimii zece ani au avut loc între 400 și 500 de accidente rutiere pe DN2, conform datelor poliției, oferite la solicitarea Libertatea. Motivele pentru care acest drum este fruntaș în topul vieților pierdute în accidente rutiere sunt numeroase, iar soluția ar putea fi existența a patru benzi de circulație, în lipsa unei autostrăzi. 

Ziarul a întrebat, în ultima lună, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Brigada Rutieră a Poliției Române și Ministerul Transporturilor următoarele lucruri:
– Ce reprezintă acostamentul cunoscut drept „jumătate de bandă” de pe DN2/E85;
– Dacă reprezintă un acostament și nu o bandă de circulație, de ce este permisă circulația mașinilor pe el
– Ce soluții există pentru diminuarea accidentelor pe drumul dintre București spre Moldova?

Prima instituție care a răspuns a fost CNAIR.

CNAIR: „Nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc.

DN2 nu are patru benzi de circulație. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lățime, plus un acostament de 2,5 m lățime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgență. 

„Pe benzile de urgență de 2,5 m lățime, situate lângă acostament și care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de șoferi pentru circulație, pentru facilitarea depășirilor, deși lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici”, explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Bucureștiul, locul legat obsedant de planurile lui Putin
Recomandări
Bucureștiul, locul legat obsedant de planurile lui Putin

Precizăm că marea problemă de siguranță a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar și haotic.

CNAIR:

Poliția Română: „În lipsa trotuarelor, pot circula pietonii”

Ce spune Brigada Rutieră a Poliției Române despre acostament?

Ce măsuri au decis autoritățile pentru „drumul morții” spre Moldova
Foto Agerpres

„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, spune Poliția Română, arătând că acest acostament are, de fapt, și mai multe funcții. Poliția invocă o OUG privind circulația pe drumurile publice.

Raspuns solicitare
REPORTAJ. 1 Decembrie cu diaspora românească din Danemarca. 80 de electricieni români lucrează într-un șantier naval din Skagen: „Oamenii de sus nu sunt pregătiți, sunt zero. Din cauza sistemului, nu avem nimic în țară”
Recomandări
REPORTAJ. 1 Decembrie cu diaspora românească din Danemarca. 80 de electricieni români lucrează într-un șantier naval din Skagen: „Oamenii de sus nu sunt pregătiți, sunt zero. Din cauza sistemului, nu avem nimic în țară”

Niciuna dintre autorități nu explică de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.

Proiectele-pilot 

Prin implementarea unor proiecte-pilot, CNAIR spune că a observat o scădere a numărului accidentelor rutiere soldate cu decese. De exemplu:

  • Proiect-pilot de separare a sensurilor de circulație, prin utilizarea de parapet elastic pe cablu, în zona localității Afumați, în 2017; 
  • Montarea unui parapet pe rulouri, în zona localității Coșereni, județul Ialomița, în 2019.
  • Tot în 2019, a fost lansat un proiect-pilot prin care DN2 este delimitat ca 2+1 alternativ, cu două benzi pe unul din sensuri și una pe celălalt. Prima porțiune unde se testează această delimitare este între localitățile Sinești și Movilița, din județul Ialomița. 

„Este adevărat că un drum 2+1 are capacitatea mai mică decât un drum ca DN2 care, deși este proiectat în sistem 1+1, în realitate, este folosit neregulamentar, în sistem. 2+2”, mai spune CNAIR. 

Va trebui toți să acceptăm că în anumite ore de vârf vor fi ambuteiaje, dar câștigăm siguranță și vieți salvate.

CNAIR:
Fostul sindicalist Liviu Luca, partenerul lui Vântu, eliberat din închisoare după 6 ani. A achitat „o sumă infimă” din prejudiciul de milioane de euro
Recomandări
Fostul sindicalist Liviu Luca, partenerul lui Vântu, eliberat din închisoare după 6 ani. A achitat „o sumă infimă” din prejudiciul de milioane de euro

Poliția Rutieră: se montează parapeți

În răspunsul Poliției, reprezentanții MAI aduc în discuție și montarea „parapetului axial de separare” și modernizarea trecerilor de pietoni.

De asemenea, se are în vedere implementarea unor măsuri de siguranță a traficului rutier prin modernizarea trecerilor de pietoni amplasate în anumite localități de pe traseul drumului național DN2, precum și prin montarea parapetului axial de separare a sensurilor de mers acolo unde configurația drumului permite acest lucru.

Brigada Rutieră:

Libertatea a observat deja montarea parapeților în zona Mărăcineni, aflată la ieșirea din municipiul Buzău spre Râmnicu Sărat. Parapeți deja montați există și pe porțiuni aflate între București și Buzău.

Așteptăm Autostrada A7

În final, CNAIR punctează că „o alternativă sigură și rapidă la DN2 va fi autostrada A7, care va prelua o mare parte din trafic”.

În prezent, din autostrada A7 s-au realizat doar 16 kilometri, centura Bacăului. Un alt tronson a fost scos la licitație în iulie 2021, Dumbrava (Prahova, lângă autostrada A3) – Mizil – Pietroasele – Buzău. Acesta ar urma să aibă 63 de kilometri.

Ministerul Transporturilor nu a răspuns la întrebările trimise de Libertatea luna trecută.


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email [email protected]

Urmărește-ne pe Google News
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Un român aflat în Cipru, șocat de telefonul primit: „O doamnă venită din România mi-a spus: «În camera de hotel te așteaptă ceva»…”
GSP.RO
Un român aflat în Cipru, șocat de telefonul primit: „O doamnă venită din România mi-a spus: «În camera de hotel te așteaptă ceva»…”
Bomba zilei despre Traian Băsescu! Idila pe care a avut-o fostul preşedinte, abia acum a recunoscut femeia: 'Puteam fi Prima Doamnă...
Playtech.ro
Bomba zilei despre Traian Băsescu! Idila pe care a avut-o fostul preşedinte, abia acum a recunoscut femeia: 'Puteam fi Prima Doamnă...
O recunoști? E o mare actriță a României. Dureros ce se întâmplă cu ea la 86 de ani
Viva.ro
O recunoști? E o mare actriță a României. Dureros ce se întâmplă cu ea la 86 de ani
Familia de români care după 14 ani în Spania a decis să se întoarcă în ţară. Acum, toţi o duc mai bine decât în străinătate
Observatornews.ro
Familia de români care după 14 ani în Spania a decis să se întoarcă în ţară. Acum, toţi o duc mai bine decât în străinătate
Mascații au descins acasă la femeia din Vaslui care și-a batjocorit vecina. Tot satul s-a adunat la poarta agresoarei. S-au luat măsuri | VIDEO
Știrileprotv.ro
Mascații au descins acasă la femeia din Vaslui care și-a batjocorit vecina. Tot satul s-a adunat la poarta agresoarei. S-au luat măsuri | VIDEO
Fanii Chefi la Cuțite, acuze dure după ce au văzut că Florica Boboi a ajuns în finală: “Rușine! Emisiune regizată”
FANATIK.RO
Fanii Chefi la Cuțite, acuze dure după ce au văzut că Florica Boboi a ajuns în finală: “Rușine! Emisiune regizată”
Ucraineanul devenit inamicul nr. 1! Ce a făcut cu 3 rusoaice aflate în grija sa în Ucraina: "S-a ocupat personal"
Orangesport.ro
Ucraineanul devenit inamicul nr. 1! Ce a făcut cu 3 rusoaice aflate în grija sa în Ucraina: "S-a ocupat personal"
Horoscop 1 decembrie 2022. Săgetătorii vor avea posibile confruntări cu partenerii de orice fel, în special cu cel de cuplu
HOROSCOP
Horoscop 1 decembrie 2022. Săgetătorii vor avea posibile confruntări cu partenerii de orice fel, în special cu cel de cuplu
Povestea unui ofițer care s-a întors pe mare la doar două luni după operația care l-a salvat de cancer
PUBLICITATE
Povestea unui ofițer care s-a întors pe mare la doar două luni după operația care l-a salvat de cancer